عصر خودرو

نماینده کویت در اوپک:

تولیدکنندگان بر سر فریز نفتی به توافق می‌رسند

عصر بازار- نماینده کویت در اوپک گفت: همه شواهد حکایت از آن دارد که در نشست تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک در ۱۷ آوریل، توافقی اولیه بر سر فریز تولید نفت حاصل خواهد شد.

تولیدکنندگان بر سر فریز نفتی به توافق می‌رسند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نوال الفزایا نماینده کویت در اوپک گفت، همه شواهد حکایت از آن دارد که در نشست تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک در دوحه در 17 آوریل، توافقی اولیه بر سر فریز تولید حاصل خواهد شد.

    فزایا که در وزارت نفت کویت سخن می گفت افزود، من انتظار دارم بازار نفت در نیمه دوم امسال به توازن بین عرضه و تقاضا دست یابد.

    وی در ادامه گفت، قیمت نفت برنت که اکنون 37 دلار و 42 سنت است، در نیمه دوم سال به طور متوسط به رقمی بین 45 تا 60 دلار خواهد رسید.

    این مقام کویتی توضیح نداد که کدام شواهد و قرائن حکایت از توافق در دوحه دارد، اما گفت که تولید کنندگان ممکن است روی فریز تولید خود در سطح ماه فوریه یا متوسط ماه های ژانویه و فوریه توافق کنند.

    پیشنهاد اولیه در مورد فریز تولید از سوی کشورهای عربستان، قطر، روسیه و ونزوئلا برای نگه داشتن تولید در سطح ماه ژانویه مطرح شده بود.

    فزایا درباره طرح ایران برای افزایش تولید و بازپس گیری سهم خود از بازار گفت، افزایش تولید ایران به خودی خود مشکل نیست، اما توانایی ایران برای فروش این مقدار اضافی نفت در بازار اشباع شده ای که تقاضا در آن ضعیف است، یک مشکل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها