عصر خودرو

قمصری خبر داد:

امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا

فروش نفت به یونان آغاز شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به آغاز صادرات نفت به یونان، اعلام کرد: ایران چند قرارداد جدید فروش نفت با شرکت‌های اروپایی امضا کرد.

امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره امضای قراردادهای جدید صادرات نفت خام ایران به شرکت‌های نفتی در اروپا، گفت: پس از امضای قراردادهای فروش نفت با چند شرکت اروپایی همچون توتال فرانسه، قراردادهای جدید دیگری برای صادرات نفت خام به اروپا امضا شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه قراردادهای جدید فروش نفت خام به شرکت‌های اروپایی امضا شده اما هنوز این قراردادهای عملیاتی نشده است، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این قراردادهای جدید، نام شرکت‌های جدید خریدار نفت ایران در اروپا اعلام خواهد شد.

    آغاز صادرات نفت ایران به یونان

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر آغاز صادرات نفت ایران به یونان، اظهار داشت: با شرکت «هلنیک پترولیوم» توافق کرده و صادرات نفت خام ایران به یونان آغاز شده است.

    بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران پس از امضای قراردادهای فروش نفت خام با لوک اویل روسیه، توتال فرانسه و سپسای اسپانیا، قراردادی به منظور فروش نفت خام با شرکت هلنیک پترولیوم یونان امضا کرده است.

    مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرد: هلنیک پترولیوم به عنوان بزرگترین پالایشگر نفت یونان جز مشتریان سنتی نفت ایران بوده و بر اساس توافق انجام شده تا پایان ماه مارس سال 2016 میلادی (10 فروردین 1395) اولین محموله نفت خام تحویل این شرکت یونانی خواهد شد.

    امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت هم اخیرا با بیان اینکه در قالب تفاهم نامه‌ای که بین دو کشور امضا شد بدهی نفتی یونان به زودی تسویه می‌شود، گفته است: در سفر اخیرم به یونان تفاهم نامه مقدماتی مشترکی برای تسویه بدهی شرکت نفتی هلنیک پترولیوم و خرید نفت از ایران حاصل شده است، در قالب این تفاهم نامه قرار است بدهی یونان به ایران تسویه شود.

    در همین حال، رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیشتر با تاکید بر اینکه هم اکنون نمی‌توان درباره قطعی بودن طرح فروش اعتباری نفت به پالایشگاه‌های یونانی در دوران پساتحریم اظهار نظر کرد، بیان کرده بود: باید دید پالایشگاه‌های بدهکار نفتی یونان، تعهدات گذشته را چه کار می‌خواهند کنند و اگر قرار باشد اعتباری باشد، در آینده چگونه می خواهند رفتار کنند.

    صادرات نفت به آفریقای جنوبی فعلا متوقف است

    قمصری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آغاز صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی و پهلوگیری اولین نفتکش ایرانی در پایانه های نفتی قاره سیاه، توضیح داد: صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی هنوز آغاز نشده است.

    بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری و در حاشیه دیدار نوروزی کارکنان صنعت نفت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: در نخستین روزهای فروردین ماه سال‌جاری حجم صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران از مرز ٢ میلیون بشکه در روز عبور کرده است.

    در همین حال، سید پیروز موسوی مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران هم با بیان اینکه با وجود طوفان در خلیج فارس، صادرات نفت ایران متوقف نشده است، تاکید کرده است: از ابتدای امسال روزانه بیش از یک نفتکش، در پایانه خارگ نفت به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران در خلیج فارس پهلوگیری و  بارگیری کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها