عصر خودرو

با زنان ثروتمند عرب آشنا شوید

عصر بازار- در این گزارش به معرفی ۶ کارآفرین مشهور و ثروتمند عرب می‌پردازیم. بیشتر این افراد، مؤسس برندهای تجارت آنلاین مشهور در خاورمیانه هستند.

با زنان ثروتمند عرب آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبر فوری، علی رغم تفکر برخی، کارآفرین و میلیاردرهای بسیار زیادی در بین عرب‌ها وجود دارد. لیست اسامی این افراد معمولا هر ساله توسط فوربس منتشر می‌شود. پایگاه خبری عرب نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته و به معرفی برخی از این زنان پرداخته است.

    در زیر بزرگترین کارآفرین‌های عرب معرفی شده اند:

    جوی اجلونی (Joy Ajlouny)/ موسس برند Fetcher

    جوی اجلونی بنیانگذار برند Fetchr، یک شرکت فناوری پشتیبانی شده توسط سیلیکون ولی، مستقر در دبی است که هدفش حل مسئله "نبود آدرس" به ویژه در خاورمیانه است.

    این کارآفرین فلسطینی‌الاصل حدود 52 میلیون دلار درآمد  دارد. جوی در کودکی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. در جوانی مدتی در زمینه مد کار کرد اما بعد از فراغت از تحصیل وارد سیلیکون ولی شد و توانست به یکی از ثروتمندترین کارآفرینان زن عرب تبدیل شود.

     

    مونا عطایا، لینا خلیل (Mona Ataya & Leena Khalil)/ موسس برند Mumzworld

    این دو موسس پلت‌فرم تجارت الکترونیک آنلاین برای اقلام مادر، نوزاد و کودک در امارات متحده عربی هستند. این دو زن هر دو فلسطینی الاصل هستند و بعد از چند سال کار برای شرکت‌های زنجیره ای توانستند کسب و کار خود را راه انداخته و حدود 40 میلیون دلار درآمد داشته باشند.

     

    مونا حداد (Mona Haddad)/ مالک برند AppMahal

    جالب این است که مونا حداد هم یک فلسطینی است. او مدیر و موسس یک شبکه اجتماعی به نام AppMahal است که درآمد 4.5 میلیون دلاری برایش داشته است.

     

    بنا شمالی (Bana Shomali)/ کارآفرین و مدیر یک فروشگاه اینترنتی

    بنا شمالی یک کارآفرین اردنی است. او یک بازار خرید و فروش آنلاین در دبی (MoveSouq.com) دارد که درآمد 4.3 میلیون دلاری برای او داشته است. شمالی کسب و کار خود را در سال 2013 آغاز کرد و در طول کمتر از 8 سال تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان دنیای عرب شده است.

     

    نادیا موسونی ( Nadia Moussouni)/ صاحب برند Energy24

    موسونی یک شرکت انرژی در لبنان را هدایت می‌کند. زمینه فعالیت او ژنراتورها، بهینه سازی سوخت و تامین انرژی الکتریکی است. او از این طریق توانسته سود بسیاری به دست آورد و به شهرت بسیار زیادی برسد.

     

    نورا شاناک (Noora Shanak)/ موسس برند ShopGo

    او یکی از موسسان پلت‌فرم تجاری و مالی اردنی به نام ShopGo است. او بیش از 4 میلیون دلار درآمد سالیانه دارد. این برند، یک شرکت اینترنتی کسب و کار  و خرید و فروش است که تقریبا همه کشورهای عربی خلیج فارس را پوشش می‌دهد.

    برچسب ها