عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد

نیاز پتروشیمی ایران به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال آینده

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: ایران برای توسعه صنعت پتروشیمی خود به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری طی ۱۰ سال آینده نیاز دارد.

نیاز پتروشیمی ایران به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مرضیه شاهدایی که در کنفرانسی در پایتخت آلمان سخن می گفت افزود: ایران برای اجرای 60 پروژه پتروشیمی طی 10 سال آینده به 55 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به این که آیا در نشست طرح فریز نفتی که قرار است 17 آوریل در قطر برگزار شود شرکت خواهد کرد یا نه گفت: هیچ برنامه ای برای شرکت در این نشست ندارد و نمی داند آیا وزیر نفت ایران به این نشست خواهد رفت یا نه.

    برخی کشورهای تولید کننده نفت قرار است 12 روز دیگر در دوحه قطر تشکیل جلسه دهند و در مورد طرح فریز نفتی تصمیم گیری کنند. بر اساس این طرح که توسط عربستان و روسیه ارائه شده است کشورهای تولید کننده نفت باید تولید نفت خود را در سطح ژانویه 2016 فریز کنند.

    تولید نفت عربستان و روسیه در این ماه در بالاترین سطح قرار داشته است. این در حالی است که ایران در ماه ژانویه 2016 از تحریم نفتی غرب رهایی یافته است. ایران تاکید دارد برای پیوستن به این طرح باید سطح تولید نفت این کشور قبل از تحریم ها لحاظ شود. ایران پیش از تحریم ها بیش از 4 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها