عصر خودرو

مهندسان آلمانی در راه هشتگرد

عصر بازار- ظاهرا اولین نشانه‌های ورود سرمایه و تکنولوژی خارجی به بخش مسکن ایران در پسابرجام با ورود مهندسان آلمانی برای ساخت ۳۷ هکتار از اراضی هشتگرد بروز خواهد کرد.

مهندسان آلمانی در راه هشتگرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بر مبنای تفاهمی که در جریان سفر اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به آلمان صورت گرفته وزارت ساختمان و محیط زیست آلمان تعهد کرده تا پروژه‌های سکونتی و خدماتی با فناوری‌های جدید در ایران بسازد که اولین پروژه ساخت 37 هکتار از اراضی شهر جدید هشتگرد خواهد بود.

    عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر اظهار کرد: ساخت واحدهای مسکونی و خدماتی در 37 هکتار از اراضی مطالعه شده در شهر جدید هشتگرد با برخورداری از آخرین تکنولوژی‌های موجود در حوزه کاهش مصرف انرژی، تأمین و ذخیره‌سازی انرژی و همچنین اقدامات مربوط به بازگشت آب مصرفی و تصفیه و استفاده مجدد از آن، آموزش تکنسین‌ها و مهندسان ایرانی به کمک آخرین دستاوردها و فناوری‌های جدید ساختمانی و تبادل تجارب بین دو کشور در حوزه‌های مربوطه از مهمترین مفاد تفاهم‌نامه جدید در این سفر به شمار می‌رود.

    وی از عملیاتی شدن فاز اول این تفاهم‌نامه مبنی بر عملیاتی شدن برنامه‌های اجرایی 37 هکتار نام‌برده در اوایل سال جدید خبر داد و گفت: در مراحل بعدی به مواردی چون آموزش، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های سکونتی و خدماتی با فناوری‌های جدید کشور آلمان در کشور خواهیم پرداخت.

    عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اشاره به حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این سفر خاطرنشان کرد: با توجه به حضور آقای محمد شکرچی‌زاده و همکارانشان در این سفر مذاکراتی در خصوص همکاری بیشتر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور با مرکز مربوطه در آلمان انجام شد که براساس آن قرار شد فعالیت‌های هر دو مرکز با همکاری جدی‌تر و استفاده از تجربه‌های عملی و اجرایی دنبال شود.

    میریان همچنین در بخش دیگری از سخنانش درخصوص وضعیت کنونی بازار بزرگ اسلامی شهر جدید اندیشه نیز اعلام کرد: این بازار که از نظر معماری ایرانی و اسلامی و ساختمان‌های موجود بسیار جذاب و ارزشمند است نزدیک به یکهزار و 200 واحد تجاری دارد که کنترل و ساماندهی آنها کاری بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل مدتی از انجام ادامه فعالیت‌ها در این بخش جلوگیری کرده و توسط تعدادی از مهندسین مشاور به بررسی و تعریف نوع فعالیت بخش‌های مختلف بازار پرداختیم تا از بروز بی‌نظمی و مشکلات در گردش فعالیت‌های اقتصادی این بازار جلوگیری کنیم.

    وی در این باره افزود: درحال حاضر مطالعات گفته شدن به پایان رسیده و قطعا فعالیت‌های این بازار بزرگ در اوایل سال جدید آغاز خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها