عصر خودرو

بازگشت سرمایه گذاران چینی به بازار تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشت

عصر بازار- بوریس میکانیک رزای تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: بازگشت سرمایه گذاران چینی پس از تعطیلات جشن کینگ مینگ تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

بازگشت سرمایه گذاران چینی به بازار تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز سه شنبه با رشد بیش از یک درصدی روبرو شده و به مرز 1230 دلاری رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته با کاهش 1.4 درصدی روبرو شده بود.
    قیمت طلا در چند روز گذشته بین 1214 تا 1227 دلار در نوسان بوده است. وی افزود: اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1239 دلاری را بشکند به زودی شاهد خواهیم بود که قیمت هر اونس طلا به سطح 1283 دلاری و سپس 1300 دلار افزایش خواهد یافت.
    کاهش قیمت جهانی نفت نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته است. تحلیلگران اقتصادی هشدار می دهند که روند نزولی قیمت نفت تا نشست 17 آوریل تولید کنندگان بزرگ ادامه خواهد یافت. تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان قصد دارند تا در این نشست بر سر کنترل عرضه انرژی به توافق دست یابند.
    اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون نیز شب گذشته در اظهارات مهمی تاکید کرد که این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو سریعتر از انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نرخ بهره را افزایش دهد.
    این در حالی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته تاکید کرد که باید رویکرد محتاطانه ای را برای افزایش نرخ بهره در پیش بگیریم.
    گزارش سایت طلا می افزاید، تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی موسسه سی ام ئی اعلام کردند که فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیاد در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
    فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا نیز گمانه زنی های مختلفی را درباره نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به وجود آورده و سرمایه گذاران بین المللی را سرگردان کرده است.
    به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای مهم اقتصادی این کشور می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها