عصر خودرو

وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرد

آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد سفارشات جدید ثبت شده برای کالاهای کارخانه ای آمریکایی در ماه فوریه کاهش داشته و هزینه های انجام شده توسط بنگاه های اقتصادی این کشور برای خرید کالاهای سرمایه ای بسیار کمتر از حدی بوده که در ابتدا تصور می شد.

آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سفارشات جدید ثبت شده برای کالاهای کارخانه ای آمریکایی در ماه فوریه کاهش داشته و هزینه های انجام شده توسط بنگاه های اقتصادی این کشور برای خرید کالاهای سرمایه ای بسیار کمتر از حدی بوده که در ابتدا تصور می شده است. این آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال کندتر شده است.

    وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، ثبت سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی با کاهش تقاضا به میزان 1.7 درصد کاهش یافته است. میزان سفارشات در 14 ماه از 19 ماه اخیر روندی نزولی را طی کرده است. قبلا گزارش شده بود که سفارشات در ماه ژانویه 1.6 درصد رشد داشته است.

    این وزارتخانه همچنین گفته که سفارشات ثبت شده برای کالاهای سرمایه ای غیردفاعی به استثنای هواپیما در ماه فوریه 2.5 درصد افت داشته، در حالی که در برآوردهای ماه گذشته این افت 1.8 درصد اعلام شده بود. این کالاهای سرمایه ای اساسی معمولا معیار سنجش اعتماد تجاری و طرح های هزینه ای قرار می گیرند.

    جسی هورویتز، اقتصاددان موسسه بارکلیز در نیویورک گفت: «گزارش صبح دوشنبه نشان داد که بخش تولید آمریکا روندی نزولی تر را در بخش ابتدایی سه ماهه سوم سال طی کرده است.»

    پیش از این گزارش های ناامید کننده دیگری نیز از اقتصاد آمریکا منتشر شده بود که حکایت از کاهش رشد در ابتدای سال 2016 داشت. برآوردها نشان می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست امسال زیر یک درصد بوده است.

    بخش تولید که حدود 12 درصد اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد از ناحیه تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضای جهانی تحت فشار قرار گرفته است. دیگر عاملی که بخش تولید آمریکا را تحت فشار قرار داده، کاهش سرمایه گذاری شرکت های انرژی به دلیل ارزان شدن قیمت نفت بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها