عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر توضیح داد؛

دلایل افزایش قیمت سکه درروز سه شنبه

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر، دلیل اصلی افزایش قیمت سکه به یک میلیون و ۲۵ هزار تومان را بالا رفتن قیمت جهانی طلا و دلار در بازار داخلی اعلام کرد و گفت: تقاضای جهانی برای خرید طلا بالا رفته است.

دلایل افزایش قیمت سکه درروز سه شنبه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد کشتی آرای درباره دلایل اصلی افزایش قیمت سکه در روز جاری نسبت به روز گذشته گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز نسبت به روز گذشته با افزایش (طی یکی دو ساعت اخیر) مواجه شده است به طوریکه نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی که دیروز 1226 دلار بود امروز با افزایش 8 دلاری به 1234 دلار رسیده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: همچنین قیمت هر دلار در بازار داخلی بالا رفته به طوری که این نرخ که دیروز 3460 تومان بود با افزایش 20 تومانی به 3480 تومان در روز جاری رسیده است، بنابراین این دو عامل باعث افزایش قیمت سکه از یک میلیون و 17 هزار تومان (قیمت پایان وقت دیروز) به یک میلیون و 25 هزار تومان در روز جاری رسیده است. 

    وی با اشاره به اینکه تغییرات قیمت جهانی طلا در طول روز اتفاق می افتد، افزود: گرچه قیمت طلا دیروز رو به کاهش گذاشته بود، اما نرخ آن امروز بالا رفت. دلیل افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی نیز به کاهش قیمت نفت باز می گردد که باعث تضعیف ارزش دلار و افزایش قیمت اونس جهانی شده است.

    کشتی آرای در عین حال اظهارداشت: در شرایط رکود اقتصادی، طلا با ارزش ترین سرمایه گذاری است و در حال حاضر تقاضای جهانی برای خرید طلا بالا رفته است.

    وی اضافه کرد: اوضاع اقتصادی دنیا مساعد نیست و در پی کاهش ارزش دلار نسبت به سایر ارزها این اتفاقات رخ داده است. چشم انداز کلی نیز قابل پیش بینی نیست، حتی نمی توان وضعیت بازارهای طلا و سکه را برای یک روز بعد پیش بینی کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها