عصر خودرو

بازار سهام روی نقطه تعادل

رشد ۹۳ پله‌ای شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام امروز شاهد روند معاملاتی متعادل با افزایش تدریجی خریداران نوسان‌گیر در گروه‌های خودرویی و برخی سیمانی‌ها بود، بازاری که نیم‌نگاهی نیز به تک‌سهم‌ها در روزهای کوتاه مدت‌‌نگری سهامداران دارد.

رشد ۹۳ پله‌ای شاخص کل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 17 فروردین ماه 95،‌با افزایش 93 واحدی به رقم 80 هزار و 965 واحد رسیدئ شاخص کل هموزن نیز با 115 واحد رشد عدد 13 هزار و 739 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 337 واحد افزایش به 93 هزار و 55 واحد دست یافت شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد 67 واحدی عدد 57 هزار و 25 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 195 واحد افزایش به رقم 174 هزار و 887 واحد دست یافت امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 8 واحد افزایش به 808 واحد رسید.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران‌خودرو با 57 واحد، گروه سایپا با 40 واحد و همراه اول با 35 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت چادرملو با 56 واحد،‌گلگهر با 49 واحد، کشتی‌رانی ج.ج. آ با 47 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 322 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 211 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 99 هزار و 638 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی آبادان،‌حق تقدم صنایع کاغذ‌سازی کاوه،‌ فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، حق تقدم خرید سهام شیشه و گاز‌،اوراق مشارکت شهرداری مشهد،‌ صکوک اجاره صامیا،‌صکوک اجاره صدانا، متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز در بازار سهام سهامدار حقوق ملی صنایع مس بیش از 20 میلیون سهام این شرکت‌ را به کد‌های درون‌‌گروهی این شرکت به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد کرد. در نماد معاملاتی بیمه کوثر امروز بیش از 13 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان از سوی حقوقی این شرکت کد به کد شد در نماد معاملاتی زامیاد امروز 13.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    بر اساس این گزارش امروز بازار متعادل سهام همسو با بازارگردانی مدیران سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها، شاهد معاملات پرحجم در گروه خودروهایی‌ها بود.

    با ورود دوباره نوسان‌گیران اغلب حقیقی این گروه همسو با حمایت سهامدار حقوقی بازار سهام امروز شاهد شکل‌گیری صف خریدهای پایدار اما نه چندان قوی در نمادهای شاخص‌ساز گروه خودرویی‌ها بود؛ امروز گروه سیمانی‌ها همچنان برای خرید سهام جذاب بود در این گروه با وجود مازاد عرضه سیمان در کنار مشکل صادرات هنوز هیچ توجیهی برای تداوم سودآوری آنها وجود ندارد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری متعادل و توأم با افزایش تقاضا به ویژه در گروه‌های خودرویی و برخی تک‌سهم‌ها بود که به نظر می‌رسید برای تصمیم‌گیری جدی به منظور حضور پررنگ در بازار سهام هنوز در انتظار محقق شدن برخی خبرهای تاثیرگذار در حوزه کلان مدیریتی و اقتصادی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو