عصر خودرو

از ماه آوریل؛

خرید نفت هند از ایران به بیشترین میزان ۷ سال گذشته می‌رسد

عصر بازار- رویترز به نقل از منابع آگاه هندی مدعی شد دهلی‌نو قرار است از ابتدای آوریل به طور متوسط روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند که بالاترین میزان در ۷ سال گذشته به شمار می‌رود.

خرید نفت هند از ایران به بیشترین میزان ۷ سال گذشته می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با توجه به اینکه پالایشگاه‌های هندی در تلاش برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند، دهلی‌نو قرار است  از ابتدای آوریل به طور متوسط روزانه 400 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند.

    بر اساس این گزارش، متوسط رقم واردات سالانه به میزان ذکر شده در سال مالی که به تازگی آغاز شده، بیشترین میزان در حداقل 7 سال گذشته به شمار می‌رود و سبب تداوم افزایش خریدهای نفتی هند خواهد شد که در محموله‌های ماه مارس خود را نشان داد. محموله‌های نفت هند در ماه مارس به بالاترین رقم در 5 سال گذشته برابر با 506 هزار و 100 هزار بشکه در روز رسید.

    ایران، پس از تشدید تحریم‌ها، دومین تامین‌کننده نفت هند بود؛ جایگاهی که اکنون به عراق تعلق دارد. تحریم‌ها سبب شد تا دهلی‌نو به دنبال جایگزین‌‌هایی برای نفت ایران باشد.

    رویترز در ادامه گزارش خود با استناد به این خبر منبع آگاهی مدعی می‌شود این برنامه‌ها برای بیشترین واردات سالانه نفت از ایران از سوی هند، نشانه‌ای مبنی بر این است که تهران در حال بازیافتن سهم از دست رفته خود از بازار نفت پس از لغو تحریم‌هاست.

    به گفته منابع صنعتی هند، شرکت ایندین اویل، پالایشگاه مانگالور، شرکت پتروکمیکال، بهارات پترولیوم و هیندوستان پترولیوم، پالایشگاه های دولتی هند در ماه فوریه به ایران اعلام کردند تمایل دارند مجموعا حدود 240 هزار بشکه نفت در روز در سالی که از ابتدای آوریل آغاز می‌شود، از این کشور نفت بخرند.

    آنها افزودند در میان پالایشگاه‌های خصوصی، پالایشگاه اسار اویل تمایل دارد تا حدود 120 هزار بشکه نفت در روز از ایران نفت وارد کند. اچ‌ام‌ایی‌ال نیز اعلام کرد این شرکت مقدار کوچکی با گزینه افزایش حجم‌ها خریداری خواهد کرد.

    شرکت‌های ایندین اویل و شرکت ملی نفت ایران از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

    به گفته منابع آگاه، انتظار می‌رود، پالایشگاه‌های هند قرارداد سالانه خود با ایران را به زودی نهایی کنند.

    خریداران هندی تا حدی با تخفیف‌های ارائه شده برای حمل و نقل محموله‌ها تشویق شده‌اند که این تخفیف‌ها با افزایش خرید بالا می‌رود هرچند این امتیازات بسیار کمتر از حمل‌و نقل رایگانی است که ایران در زمان تحریم‌ها ارائه می‌داد.

    خریدها از تهران هنوز تحت تاثیر در دسترس بودن پوشش بیمه تاسیسات پالایش کننده نفت ایران و ازسرگیری کانال‌های بانکی به منظور تسهیل پرداخت‌ها و گشایش اعتبارات اسنادی است.

    به گفته منابع هندی، هنوز مشخص نیست که آیا بیمه‌گران اتکایی پوشش بیمه برای پالایشگاه‌های پالایش‌کننده نفت خام ایران تامین می‌کنند یا نه.

    ایران ماه گذشته فهرستی از حدود 12 بانک، اکثرا اروپایی که حساب‌های بانکی با هالک‌بانک ترکیه دارند، ارائه داد تا بخشی از بدهی حدود 6 میلیارد یورویی معوق شرکت‌های هندی تسویه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها