عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در گفتگو با «عصر بازار» ؛

رشد بورس از نیمه دوم اردیبهشت

عصر بازار- برقراری ارتباط بین بانک ها و شرکت های خارجی و ایرانی به صورت پلکانی، تبادل سرمایه و تکنولوژی ، بازگشت به بازار های جهانی، نیازمند گذر زمان است و در اواسط اردیبهشت ماه با اجرایی شدن بعضی از قرارداد ها، بورس در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت.

رشد بورس از نیمه دوم اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد دارستانی عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در خصوص روند معاملات بازار سهام و علت نوسان شاخص طی چند روز اخیر گفت: فعالین بازار انتظار رشد بیشتری را طی نخستین هفته معاملاتی از بورس داشتند.

    وی خاطرنشان کرد: تاثیر افزایش قیمت های جهانی همانند نفت و فلزات اساسی در ابتدای معاملات سال جاری مشهود بود و نماد های معدنی و فولادی تحت تاثیر این اتفاق روند مثبت و قابل ملاحظه ای را طی کردند.
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: قسمتی از اصلاح بازار به دلیل ریزش قیمت های جهانی در هفته دوم فروردین و قسمت عمده این امر به دلیل رشد بازار در ماه های بهمن و اسفند سال گذشته است.
    محمد دارستانی بیان کرد:  افزایش شاخص در ماه های پایانی سال 94 به دلیل تاثیرگذاری مثبت صنعت خودرو در کلیت بازار سهام بود. اما در حال حاضر برای رشد مجدد، بازار نیاز به اخبار جدید و به قطعیت رسیدن اخبار گذشته دارد.
    عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی ابراز داشت: صحبت های ایران و گروه 1+5 در تعطیلات نوروز امیدوارکننده نبود اما پیش بینی می شود که برای آب شدن یخ تحریم ها در پسا برجام، به مدت زمان بیشتری نیاز است.
    وی افزود: برقراری ارتباط بین بانک ها و شرکت های خارجی و ایرانی به صورت پلکانی، تبادل سرمایه و تکنولوژی ، بازگشت به بازار های جهانی، نیازمند گذر زمان است و در اواسط اردیبهشت ماه با اجرایی شدن بعضی از قرارداد ها، بورس در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت.
    این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: با توجه به افزایش خوش بینی ها و شروع دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری بازار روند قابله ملاحظه ای را طی خواهد کرد.
    محمد دارستانی خاطرنشان کرد: تاثیر اخبار مربوط به برجام و توافقات هسته ای باید آشکار شود و شاهد خروجی مثبت این اخبار در سطح بازار و در صنایع مختلف باشیم. این در حالی است که در کشتیرانی این اخبار تا حدودی منعکس شده است.
    عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری با توجه به تغییر مجلس شورای اسلامی، مجامع و اجرایی شدن برخی از تفاهمات، قرارداد ها می توان شاهد رشد و سودآوری در صنایع بورسی باشیم.
    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بورس بهتر از سایر بازار ها است و کماکان خرید سهام توصیه می شود.
    وی به سهامداران توصیه کرد: سهامداران باید در صورت داشتن تحلیل اقدام به خرید سهام شرکت ها کنند اما در نقطه مقابل و در نبود تحلیل از صندوق های سرمایه گذاری استفاده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها