عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی خبر داد:

احتمال جایگزینی سوآپ گاز با روسیه به جای واردات از ترکمنستان

عصر بازار- خامکانی گفت: سوآپ گاز با روسیه به جای واردات از ترکمنستان باید اقتصادی باشد یعنی به جای اینکه از خط انتقال و لوله استفاده کنیم و گاز را از عسلویه به استان‌های شمالی ارسال کنیم.

احتمال جایگزینی سوآپ گاز با روسیه به جای واردات از ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حسین امیری خامکانی درباره سوآپ گاز ایران با روسیه گفت: با توجه به اینکه کشور ما در موقعیت ترانزیتی قرار گرفته باید از این موقعیت استفاده کنیم لذا اگر کشوری بخواهد از خاک ما برای صادرات گاز استفاده کند ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه در کل سوآپ نفت و گاز برای کشور ما توجیه اقتصادی دارد و باید از آن استقبال کنیم، افزود: با توجه به اینکه انتقال گاز از جنوب کشور به استان‌های شمالی سخت و یا هزینه بر است لذا بهتر است از نزدیک‌ترین منطقه گاز را وارد و در جای دیگر صادر می‌کنیم و به این ترتیب هزینه‌ها نیز تامین می‌شود البته این مسئله بستگی به این دارد که از چه نقطه‌ای بخواهیم گاز را دریافت کنیم.

    خامکانی درباره اینکه سوآپ گاز با روسیه می‌تواند جایگزین واردات گاز از ترکمنستان باشد یا خیر، اظهار داشت: فعلا باید ببینیم که از چه نقطه‌ای گاز روسیه وارد کشور و در کجا تحویل داده می‌شود اگر در جایی که روسیه گاز را از ما بگیرد ما صادرات انجام دهیم به نوعی کمک به انتقال گاز ما به شهرهای مرزی با ترکمنستان است.

    وی ادامه داد: طبیعی است که سوآپ گاز با روسیه به جای واردات از ترکمنستان باید اقتصادی باشد یعنی به جای اینکه از خط انتقال و لوله استفاده کنیم و گاز را از عسلویه به استان‌های شمالی ارسال کنیم می‌توانیم گاز را از عسلویه به کشرهای جنوبی ارسال کنیم و معادل آن از روسیه نیاز خود را برطرف و صادرات نیز داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها