عصر خودرو

رییس انجمن شرکت های هواپیمایی:

با مجوز خزانه داری آمریکا؛ مذاکرات با بویینگ جدی‌تر شد

بویینگ به دنبال بازار ایران است

عصر بازار- رییس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکره با بویینگ باید در چهارچوب منافع دو طرف باشد، گفت: بویینگ هم به دنبال بازار ایران است و با مجوز اخیر خزانه داری آمریکا، مذاکرات جدی تر می شود.

با مجوز خزانه داری آمریکا؛ مذاکرات با بویینگ جدی‌تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه براساس مجوزی که صادر وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرده است ، بویینگ اجازه دارد به شرط بررسی مورد به مورد قراردادها به ایرلاین های ایرانی هواپیما بفروشد ، اظهار داشت : با این مجوز  اولیه، مذاکرات بین شرکت های هواپیمایی ایرانی و بویینگ جدی تر خواهد شد.

    وی افزود: بویینگ برای قرارداد فروش هواپیما به هر ایرلاین ایرانی باید مجوز از دولت آمریکا بگیرد.

    رییس انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: ایران هم به دنبال منافع خودش است و اگر شرایط برای ایرلاین های کشورمان مساعد باشد به سمت خرید هواپیما از بویینگ می روند.

    اسعدی سامانی با بیان اینکه امیدواریم با رعایت منافع دو طرف بخشی از نوسازی ناوگان هوایی ایران با هواپیماهای بویینگ انجام شود و بویینگ بخشی از نیازهای ناوگان هوایی ما را تامین کند، گفت: در چهارچوب منافع شرکت های هواپیمایی و منافع ملی با بویینگ مذاکره خواهیم کرد اما با مجوز اخیر خزانه داری آمریکا، مذاکرات جدی تر خواهد شد.

    وی تاکید کرد: البته بویینگ هم به عنوان فروشنده به دنبال بازار خودشان هستند و تلاش می کنند به بازار ایران دست پیدا کنند.

    رییس انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به موضوع فاینانس در مذاکره با بویینگ گفت: در دنیای مذاکره و معامله با شرکت های هواپیماساز، استفاده از فاینانس برای خرید هواپیما یکی از اصلی ترین موضوعات در روند مذاکرات است.

    اسعدی سامانی ادامه داد: این عرف است که شرکت های سازنده و فروشنده هواپیما فاینانس را تامین کنند و موسساتی را برای تامین فاینانس به خریداران معرفی می کنند. به طور قطع در مذاکره با بویینگ هم بحث تامین فاینانس از سوی بویینگ مطرح می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها