عصر خودرو

ایران باعث رکورد شکنی اوپک شد

تولید نفت چگونه اوج گرفت؟

عصر بازار- متوسط تولید نفت خام اوپک با افزایش استخراج ایران به بیشترین مقدار از سال ۲۰۱۲ رسیده است.

تولید نفت چگونه اوج گرفت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، 13 عضو اوپک تولیدات نفت خود را به اندازه 64.000 بشکه در روز افزایش دادند.

    بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران بعد از برداشته شدن تحریم ها طی 3 ماه اخیر رو به افزایش گذاشته است.

    تولیدات نفت خام اوپک به دلیل افزایش تولیدنفت ایران، در ماه مارچ به بالاترین حد خود در 4 سال اخیر رسید.

    بر اساس گزارش بخش انرژی بلومبرگ، کشور های عضو اوپک با افزایش 64.000 بشکه به مجموع 33.09 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته رسیده است.

    در دسامبر سال گذشته میزان تولید نفت اوپک 30 میلیون بشکه در روز ثبت شده که این رقم بیش از هدف تعیین شده است. کشورهای ونزوئلا، روسیه، عربستان و قطر در ماه فوریه درباره طرح فریز نفتی گفت و گو داشتند. در ماه آوریل قرار است با اعضای دیگر اوپک نیز جلسه ای در این باره برگزار کنند.

    درحالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت با افزایش 2 سنت به 38.34 دلار رسیده، تولید نفت ایران در ماه مارس (اسفند) با 100 هزار بشکه افزایش به 3.2 میلیون بشکه در روز رسید که بیشترین افزایش از مارچ ‌‌2012 تاکنون است.

    تولید نفت عراق نیز در ماه مارس با 150 هزار بشکه افزایش به روزانه 4.35 میلیون بشکه رسیده است.

    عربستان، بزرگترین تولیدکننده عضو اوپک در این ماه تولید خود را 10 هزار بشکه در روز کاهش داده و به 10.19 میلیون بشکه در روز رسانده است. سعودی‌ها تولید خود را نسبت به ماه ژانویه تقریباً بدون تغییر حفظ کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها