عصر خودرو

به دنبال عضویت ایران صورت گرفت؛

درج نام سازمان بورس در لیست اعضای آیسکو

عصر بازار- نام سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بر روی سایت سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) درج شد.

درج نام سازمان بورس در لیست اعضای آیسکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، به دنبال عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عنوان نهاد ناظر و قانون گذار بازار سرمایه کشور، در (IOSCO) نام این سازمان در لیست کشورهای عضو این سازمان بین المللی به ثبت رسید.

    یادآور می شود، پس از تکمیل و ارسال گزارش های لازم جهت عضویت در آیسکو از سوی سازمان بورس و بررسی های صورت گرفته، در نهایت با درخواست سازمان بورس جهت عضویت در تاریخ 10 فروردین 95 موافقت شد. همچنین رییس این نهاد بین المللی در نامه ای رسمی ضمن اعلام موضوع از رییس سازمان بورس دعوت کرد تا در نشست هیئت رییسه این سازمان به عنوان بخشی از گردهمایی سالانه اعضای آیسکو حضور یابد.

    سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) - به عنوان مهمترین مجمع بین المللی بازار سرمایه -که در سال 1983 تاسیس شده مجمعی از سازمان‌های قانونگذار بازارهای اوراق بهادار و آتی دنیا است. اعضای این سازمان عمدتا نهادهای ناظر بازارهای سرمایه یا قانونگذاران مالی کشورهای مختلف دنیا هستند.
    در حال حاضر بیش از 100 کشور عضو IOSCO هستند که بیش از 95 درصد بازارهای سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد. نقش این سازمان، کمک به اعضا جهت ارتقای استانداردهای بهینه مقررات و ایفای نقش به عنوان مجمعی از نهادهای قانونگذار داخلی در همکاری با یکدیگر و سایر اعضای سازمان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها