عصر خودرو

بزرگترین معامله‌گر ارز دنیا اعلام کرد

هنوز برای خرید دلار زود است

عصر بازار- پس از سقوط دلار به پایین‌ترین سطح ۹ ماه اخیر و انتشار آمار اقتصادی قوی‌تر از انتظار آمریکا، سیتی‌گروپ، بزرگترین معامله‌گر ارز دنیا اعلام کرد که هنوز برای خرید دلار بسیار زود است.

هنوز برای خرید دلار زود است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از افت 1.6 درصدی دلار در هفته گذشته، حتی پس از آمار وزارت کار آمریکا که نشان داد کارفرمایان آمریکایی در جذب کارگران و افزایش دستمزدها در ماه مارس فراتر از انتظار عمل کردند، شاخص دلار در روز دوشنبه تغییر اندکی داشت.

    تاد المر، تحلیلگر سیتی‌گروپ اعلام کرد: «با وجود بهبود آمار اقتصادی آمریکا، جانت یلن و سیاستگذاران پیرو او در حال تغییر چگونگی تصمیم در خصوص نرخ بهره هستند که این موضوع فشار بیشتر روی شرایط مالی جهانی وارد کرده است. با وجود آمار قوی‌تر از انتظار، جایگاه دلار بسیار شکننده است. تا زمانی که بازارها به طور جدی چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را در نظر بگیرند، دلار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.»
    پس از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو در 29 مارس، معامله‌گران با استناد به کندی رشد اقتصاد ین و چشم‌انداز در معرض خطر قیمت کالاهای اساسی، انتظارات خود را برای افزایش بعدی نرخ بهره به تعویق انداختند. یلن اعلام کرده بود که در خصوص افزایش نرخ بهره باید محتاطانه عمل کرد. شاخص دلار بلومبرگ که عملکرد این واحد پولی را در برابر 10 ارز دیگر دنبال می‌کند در 31 مارس به پایین‌ترین سطح خود از انتهای ژوئن رسید.

    المر اعلام کرد: «به طور قطع معاملات واگرا، که در آن اقتصاد آمریکا پیشرو بوده و فدرال‌رزرو به فشار خود ادامه می‌دهد، در ادامه سال جاری بازخواهد گشت. دلار احتمالا در برابر ارزهای کشورهای تولیدکننده کالا و کشورهای در حال توسعه تضعیف خواهد شد چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های پربازده هستند.»

    دلار آمریکا در سه ماهه نخست سال 2016 در برابر دلار استرالیا افتی 4.9 درصدی را تجربه کرده که بیشترین افت سه ماهه از سال 2011 بوده است. این واحد پولی در برابر دلار نیوزیلند نیز 1.1 درصد تضعیف شد. شاخص ارزهای بازارهای درحال ظهور در سه ماهه منتهی به 31 مارس رشدی 4 درصدی داشته که بیشترین رشد سه‌ماهه از سال 2012 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها