عصر خودرو

دیدار اعضای اتاق مشترک ایران و چین با هیات تجاری هنگ کنگ

عصر بازار- با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین و «اندرو ولز» مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ، فعالان اقتصادی و اعضای دو اتاق در زمینه های منسوجات، فناوری اطلاعات، بانک و بیمه، سرمایه گذاری و تجارت الکترونیک با یکدیگر دیدار و راه کارهای توسعه مناسبات بین دو کشور را بررسی کردند.

دیدار اعضای اتاق مشترک ایران و چین با هیات تجاری هنگ کنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  روابط عمومی اتاق ایران، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین در نشست تجاری بین تجار ایران و هنگ کنگ بر لزوم رفع موانع مالی و تسهیل دریافت روادید برای تجار و بازرگانان تاکید کرد و گفت: باید به چگونگی آغاز روابط اقتصادی و بلند مدت شدن مناسبات بیاندیشیم و فراهم آوردن شرایط تجاری مانند دریافت روادید تجاری برای سفر به هنگ کنگ و به راه افتادن مناسبات بین بانکی برای گشایش اعتبار اسنادی از اولویت اصلی زیرساخت های تجاری بین دو کشور است.

    در ادامه؛ اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ در نشست فعالان اقتصادی دو کشور بر اهمیت تداوم ارتباط بعد از مذاکرات رو در رو تاکید کرد و گفت: دیدار بخش های تجاری و اقتصادی دو کشور و پیدا کردن نقاط مشترک برای توسعه مناسبات، اولین گام برای ایجاد فعالیت های تجاری بین دو کشور است، اما پیگیری و تعقیب اهداف برای رسیدن به نتیجه قابل لمس، گام بعدی و مهم است.

    وی از مذاکرات اتاق هنگ کنگ با بانک خلق چین برای یافتن راهکاری مطمئن در جهت انجام مناسبات تجاری با ایران خبر داد و گفت: هنگ کنگ پس از نیویورک و لندن سومین مرکز مالی دنیا به حساب می آید و امیدواریم با اتصال این واحد های پولی و بانکی در تسهیل مناسبات تجاری بین دو کشور گام برداریم.

    اندرو ولز، به دیدار با محسن جلال پور رییس اتاق بازرگانی ایران و اهمیت ارتباط بین اتاق ایران و هنگ کنگ اشاره کرد و گفت: موقعیت ایران در منطقه، امکان صادرات کالاهای چینی به کشورهای حوزه قفقاز و همسایگان ایران را فراهم آورده است و اتاق بازرگانی هنگ کنگ، تلاش خواهد کرد که این فرصت را به اعضای این اتاق معرفی نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها