عصر خودرو

پیش بینی عضو سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران:

شاخص بورس از ۸۵ هزار واحد خواهد گذشت

عصر بازار- عضو سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، با بیان اینکه امسال از نظر شاخص ها وضعیت خوبی خواهیم داشت، پیش بینی کرد شاخص بورس ۸۵ هزار واحد را خواهد گذراند.

شاخص بورس از ۸۵ هزار واحد خواهد گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جمشید عدالتیان گفت: دولت در سال 95 چند برنامه اصلاحی در دست دارد که طرح جامع مالیات، تک نرخی کردن ارز و اصلاحات بانکی از آن جمله است .

    وی رشد اقتصادی  را بین 4 تا 5 درصد  و تورم را  بین 10 تا 12 درصد پیش بینی کرد و افزود: در موضوع بیکاری، قدری باید با دقت بیشتری عمل کرد.

    عدالتیان اظهار داشت: امسال برای اینکه شاخص بیکاری پایین بیاید، در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید حمایت های همه جانبه ای از صنایع متوسط و کوچک در برنامه دولت قرار گیرد. چرا که  صنایع بزرگ ما به هرحال مسایل خود را به نحوی حل می کنند اما در این 8-7 سال اخیر که تحریم ها تشدید شده بود، صنایع کوچک و متوسط ما با مشکل مواجه شدند .

    عضو سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه  در سال های اخیر صنایع کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی یا تعطیل شدند یا زیر ظرفیت خود تولید کردند، افزود:  برای توازن در رشد اقتصادی در بخش های مختلف کشور باید روی صنایع متوسط و کوچک برنامه ریزی دقیق انجام داد که نتیجه آن کاهش بیکاری خواهد بود.

    وی اظهار داشت: شما هر صنعت جدیدی را بخواهید ایجاد کنید سه چهارسال زمان می برد تا به تولید برسد . از طرفی اگر مبنای شما توسعه باشد، باز هم یکی دوسال زمان می برد تا نتایج خود را در جامعه نشان دهد . ولی در صنایع کوچک و متوسط خیلی سریع تر می تواند این اتفاق رخ دهد .

    عدالتیان در بخش دیگری از این گفتگو  به مثبت شدن تراز تجاری کشور اشاره و درخصوص تاثیر آن بر  اقتصاد ملی تصریح کرد: این مثبت شدن، لزوما نشانه افزایش صادرات نیست  و الان حجم تجارت خارجی  ما کاهش پیدا کرده است؛ لذا  این رقم باید افزایش زیادی داشته باشد .

    وی درخصوص واردات هم گفت: کاهش واردات ، همیشه خبر خوبی نیست و  واردات بیشتر اگر در مواد اولیه و صنایع و ماشین آلات و کالاهای واسطه ای ( نه مصرفی)  رخ دهد، نوید سرمایه گذاری هایی را می دهد که در کشور انجام خواهد شد .

    عدالتیان با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از شرکت های خارجی به خصوص کوچک و متوسط، علاقه مند به همکاری با ایران هستند، افزود:   با توجه به اینکه این شرکت ها  چندان زیر سایه بروکراسی نیستند، سرمایه گذاری و مشارکت با اینها خیلی سریع تر از شرکت های بزرگ پیش خواهد رفت .

    عضو سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: از نظر روانی هم تحریم ها دیگر به پایان رسیده و اقتصاد روند مثبتی را طی می کند؛  اما هنوز تقاضا به آن معنا در کشور ما افزایش پیدا نکرده و عملی شدن سرمایه گذاری ها و تاثیرات آن مستلزم گذشت زمان است .

    وی گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات برطرف و  درها به روی اروپا باز شده اما خاور دور  و کشورهایی همچون چین ، هنگ کنگ، تایوان، مالزی ، کره جنوبی ، اندونزی و  ژاپن را هم نباید فراموش کرد زیرا مجموعه این کشورها بازار خیلی بزرگی  را برای ایران شکل می دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها