عصر خودرو

همکاری امارات و عربستان در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- گروه اینوک امارات از توسعه زیرساخت‌های طرح‌های پتروشیمی خود در منطقه ینبع عربستان خبر داد.

همکاری امارات و عربستان در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، گروه اینوک دوبی و شرکت روتاری عربستان اجرای طرح ساخت خطوط لوله و مخازن ویژه ذخیره‌سازی و حمل محصولات پتروشیمی در عربستان سعودی را تکمیل کرده است.

    شرکت هورایزن ترمینالز لیمیتد (Horizon Terminals Limited)، بازوی بخش پایانه‌های گروه اینوک و روتاری عربیا (Rotary Arabia) پیمانکاران اصلی اجرای طرح‌های توسعه‌ زیرساخت‌های فعالیت‌های پتروشیمی شامل ساخت چهار خط لوله جدید از پتروشیمی‌های فارابی در منطقه صنعتی در منطقه صنعتی ینبع در امتداد سواحل دریای سرخ و ساخت مخازن ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در پایانه عرب تانک (Arabtank Terminal) هستند.

    پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید مواد شیمیایی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (جی‌سی‌سی) طی یک دهه آینده با بیش از یک‌سوم افزایش به 231 میلیون و800 تن در سال میلیون تن برسد ، که ناشی از گسترش پالایش و ادغام شیمیایی است.

    عرب تانک ترمینال (Arab Tank Terminal Limited - ATTL) که از پایانه‌های هورایزن ترمینالز لیمیتد واقع در عربستان دارای ظرفیت ذخیره‌سازی مواد نفتی و شیمیایی 288،100 متر مکعب در 26 مخزن ذخیره‌سازی است.

    دو خط لوله اضافی از عرب تانک ترمینال تا جایگاه شماره 21 پهلوگیری و بارگیری در بندر ملک فهد در منطقه صنعتی ینبع کشیده شده است.

    سیف حمید الفلاسی، مدیرعامل گروه اینوک در این باره گفت: صنایع شیمیایی جی‌سی‌سی امروزه بیشتر بر فعالیت‌های پتروشیمی که 72 درصد از کل تولید آن را تشکیل می‌دهد متمرکز است، عربستان سعودی پیشروترین تولیدکننده در منطقه است که 68.2 درصد از کل تولید مواد شیمیایی را در اختیار دارد.

    وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها در عربستان در حال رخ می‌دهد که بازار منطقه‌ای آماده افزایش 7.6 درصدی ظرفیت تولید در خارج از کشور است.

    پتروشیمی‌های فارابی اکنون نیاز بازارهای داخلی ا تأمین می‌کنند و از زیرساخت‌های بندر ملک فهد در منطقه صنعتی ینبع برای صادرات مواد شیمیایی به شورای همکاری خلیج فارس، اروپا و آسیا استفاده می‌شود.

    خطوط لوله جدید تاسیسات ینبع حمل و نقل سریعتر و کارآمدتر محصولات پتروشیمی را فراهم می‌کند.

    برچسب ها