عصر خودرو

بارگیری روزانه یک نفتکش در خارگ

صادرات نفت ایران متوقف نیست

عصر بازار- مدیرعامل پایانه‌های نفتی با بیان اینکه با وجود طوفان در خلیج فارس، صادرات نفت ایران متوقف نشده است، گفت: از ابتدای امسال روزانه بیش از یک نفتکش، در پایانه خارگ نفت بارگیری کرده است.

صادرات نفت ایران متوقف نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران، گفت: از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری تاکنون بیش از 20 فروند کشتی نفتکش در ترمینال‌های نفتی ایران به ویژه پایانه خارگ پهلوگیری و نفت ایران را بارگیری کردند.

    مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه با وجود هوای طوفانی و مواج بودن خلیج فارس اما صادرات نفت خام ایران متوقف نشده است، تصریح کرد: بر این اساس در راستای سیاست‌های راهبردی صنعت نفت در زمینه صادرات نفت خام و به منظور جلوگیری از سر ریز مخازن و تاخیر در بارگیری کشتی‌های نفتکش در پایانه خارگ، عملیات پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌ها در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی در کنار پهلودهی نفتکش‌ها، اندازه گیری و بارگیری نفت خام  به صورت شبانه روزی و سریع ترین زمان ممکن در حال انجام است، بیان کرد: هم اکنون وضعیت و شرایط آب و هوای طوفانی اختلالی در صادرات نفت خام ایران ایجاد نکرده است.

    بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته در حاشیه دیدار نوروزی کارکنان صنعت نفت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: در نخستین روزهای فروردین ماه سال‌جاری حجم صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران از مرز ٢ میلیون بشکه در روز عبور کرد.

    زنگنه همچنین  با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت ایران تا رسیدن به سطح پیش از اعمال تحریم‌ها افزایش می‌یابد، گفته است: توافق کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت شامل کشورهای عضو و غیر عضو اوپک همچون روسیه و عربستان برای اجرای طرح «فریز» نفتی یک گام مثبت است.

     ایران قصد دارد در سال‌جاری ظرفیت تولید نفت خام خود را به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش دهد که در این صورت صادرات نفت هم از مرز 2.2 میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها