عصر خودرو

پیش بینی جدید ریستاد انرژی

زمان پیک تقاضا برای نفت جلوتر افتاد

عصر بازار- شرکت ریستاد انرژی پیش بینی کرد فراگیر شدن سریع خودروهای برقی در سراسر جهان باعث خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۶ دو سال زودتر از پیش بینی قبلی به پیک برسد.

زمان پیک تقاضا برای نفت جلوتر افتاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت مشاوره انرژی "ریستاد انرژی" در گزارش جدیدی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2026 به پیک 101.6 میلیون بشکه در روز می رسد که دو سال زودتر از پیش بینی نوامبر "ریستاد انرژی"   از رسیدن پیک تقاضا برای نفت به 102.2 میلیون بشکه در روز در سال 2028 است.

    تحلیلگران "ریستاد انرژی" اظهار کردند: فراگیر شدن برقی سازی در حمل و نقل و سایر بخشهای متکی به نفت، به روند پیک تقاضا برای نفت شتاب می بخشد و مصرف نفت سریعتر و زودتر از آنچه تصور می رفت، رو به کاهش می رود.

    پیش از شیوع پاندمی کووید 19 در اوایل سال 2020، "ریستاد انرژی" پیش بینی می کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2030 به پیک 106 میلیون بشکه در روز می رسد.

    حمل و نقل جاده ای که 48 درصد از تقاضای جهانی برای نفت را تشکیل می دهد، پیشران اصلی به اوج رسیدن تقاضا برای نفت خواهد شد. انتظار می رود خودروهای برقی 23 درصد از کل فروش جهانی خودروهای سواری تا سال 2025 را تشکیل دهند که شش درصد بالاتر از حال حاضر خواهد بود و سپس تا سال 2050 به ضریب نفوذ 96 درصد برسند.

    بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم با وجود موضع خوش بینانه ای که نسبت به تقاضای جهانی برای نفت در کوتاه مدت دارد، انتظار دارد تقاضای بخش حمل و نقل برای نفت پس از سال 2025 ضعیف شود و تقاضا برای سوخت حمل و نقل در سال 2026 به پیک برسد.

    در تازه ترین تحولات مربوط به تلاش برای ممنوعیت خودروهای بنزینی، فرمانداران 12 ایالت آمریکا شامل کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و کارولینای شمالی از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درخواست کردند از پایان فروش خودروهای بنزینی تا سال 2035 حمایت کند.

    بر اساس گزارش رویترز، این فرمانداران در نامه ای به رییس جمهور آمریکا درخواست کردند بایدن استانداردهایی را تعیین کند که تضمین می کنند همه خودروهای سواری و کامیونهای سبک که پس از سال 2035 فروخته می شوند، آلایندگی صفر دارند. ایالتها و بعضی از قانونگذاران آمریکایی امیدوارند موافقت بایدن با این هدف گذاری، روند گذار به خودروهای برقی از سوی مصرف کنندگان و خودروسازان را شتاب دهد. خودروهای برقی در حال حاضر تنها دو درصد از فروش خودرو در آمریکا را تشکیل می دهند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو