عصر خودرو

رشد ملایم قیمت طلای جهانی

عصر بازار- قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن دلار رشد ملایمی داشت و نزدیک بالاترین رکورد یک ماه و نیم گذشته که روز گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد.

رشد ملایم قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1771 دلار و 53 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز 1789 دلار و 77 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 25 فوریه بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1772 دلار و 40 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.5 درصد کاهش، در 1770 دلار و 60 سنت بسته شد.

    ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار اظهار کرد: طلا تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه، از رکورد بالای روز گذشته عقب نشینی کرد اما رشد بازده روی دلار تاثیر نگذاشت و عملکرد ضعیف این ارز برای طلا حمایت کننده است.

    بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا که هفته گذشته به پایینترین حد در پنج هفته اخیر نزول کرده بود به بالای 1.60 درصد صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

    به گفته اسپیواک، هر چه تورم بالاتر برود، بانک مرکزی آمریکا کمتر می تواند آن را نادیده بگیرد و بدترین موضوع برای طلا این است که از نظر فنی، روند طلا همچنان به کاهش قیمت اشاره دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا بار دیگر بر موضع خود برای ادامه سیاستهای پولی تسهیلی تا زمان پایان یافتن بحران تاکید کرد و مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند هر گونه افزایش نرخ تورم موقتی خواهد بود.

    عاملی که مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد، کاهش شاخص دلار بود که به پایینترین حد هفت هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب نزول کرد و و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا در پی ناکامی در شکستن مقاومت در سطح 1785 دلار، ممکن است به محدوده 1744 تا 1758 دلار نزول کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 25 دلار و 93 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، 2787 دلار و 18 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 12062 دلار و 28 سنت قرار گرفت.

    برچسب ها