عصر خودرو

ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد

عصر بازار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی درتصویب لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند.

ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مواد 19 و 20 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را تصویب کردند.
    بر اساس ماده 19 این لایحه، سقف سهم مشارکت طرف خارجی از تأسیس بانک ایرانی با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 25 خرداد1389 و اصلاحات بعدی آن با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می شود.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در ماده 20 این لایحه ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند که این ترکیب عبارت است از:
    الف- رئیس جمهور (رئیس مجمع)
    ب- وزیر امور اقتصادی و دارایی
    پ- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
    ت- دو نفر از وزرا به انتخاب هیأت وزیران
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره1 ماده 20 این لایحه مصوب کردند که قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی از میان متخصصان مجرب پولی، بانکی و اقتصادی با حداقل ده سال تجربه کاری و تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط و دارای حسن شهرت پس از تأیید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور منصوب می شود.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره2 ماده 20 این لایحه نیز تصویب کردند که رئیس کل بانک مرکزی موظف است در مقاطع سه ماهه گزارش عملکرد وظایف و اختیارات قانونی بانک مرکزی را به تفصیل به رئیس جمهور، هیأت دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی و مجلس شورای اسلامی با یک محتوا گزارش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها