عصر خودرو

یک تحلیلگر انرژی پیش بینی کرد

افزایش قیمت نفت به ۵۰ دلار در پاییز آینده

عصر بازار- یک تحلیلگر انرژی با بیان این که قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ در مسیر ترمیم قرار دارد پیش بینی کرد قیمت نفت در پاییز آینده به ۵۰ دلار برسد.

افزایش قیمت نفت به ۵۰ دلار در پاییز آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت هفته گذشته به پایین ترین رقم در حدود یک ماه گذشته رسید، اما یکی از تحلیلگران ارشد وال استریت معتقد است نفت در سال 2016 در مسیر ترمیم قیمت قرار دارد.

    هلیما کرافت، تحلیلگر موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس پیش بینی کرد که قیمت نفت پس از نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در 17 آوریل در دوحه افزایش یابد.

    کرافت افزود: «تمام سال (عربستان و روسیه) می گفتند همه چیز خوب است... اما تصمیم آنها برای تغییر این موضع و حتی اشاره به فریز نفتی عاملی بود که افزایش قیمت نفت را سرعت بخشید و موجب شد قیمت نفت به 40 دلار برسد. «در حالی که قرار است روز 17 آوریل نشستی در دوحه برگزار شود، من فکر می کنم اگر قرار نبود توافقی صورت بگیرد، عربستان روی این نشست مانور نمی داد.»

    گمانه زنی ها درباره توافقی احتمالی بین کشورهای تولید کننده بازار جهانی انرژی را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس اظهارات محمد بن صالح السدا، وزیر انرژی قطر، تقریبا 15 تولید کننده که 73 درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارند به زودی برای بحث در خصوص امکان فریز تولید نفت تشکیل جلسه خواهند داد. فعلا ایران عضو مخالف با این توافق است، زیرا تهران قصد دارد بعد از لغو تحریم ها صادرات نفت خود را افزایش دهد.

    اما تحلیلگران نفتی بر این عقیده اند که بازار همچنان با فزونی عرضه مواجه است و این مسئله مانع از رشد قابل توجه قیمت نفت شده است. کرافت گفت، اگر بزرگترین تولید کننده نفت جهان در کوتاه مدت اقدامی صورت دهد، وضعیت ممکن است به راحتی دستخوش تغییر شود.

    «اگر عربستان تولید خود را در سطح ماه ژانویه فریز کند، و این کار را تا تابستان ادامه دهد، این عملا به معنای کاهش روزانه چند صد هزار بشکه ای عرضه خواهد بود.»

    این تحلیلگر نفتی افزود، «ما همچنان انتظار داریم قیمت نفت تا سه ماهه پایانی سال به 50 دلار برسد... یک عاملی که ما آن را رصد می کنیم، بالا رفتن اختلالات در عرضه نفت در مناطقی نظیر نیجریه و شمال عراق است. اگر این اختلالات همچنان افزایش بیابد، می تواند موجب برقراری توازن مجدد در بازار در سه ماهه سوم سال شود.» کرافت افزود، حرکت از 50 دلار به 60 دلار دشوارتر خواهد بود، زیرا این امر مستلزم کاهش حجم ذخایر است که معمولا فرآیندی زمان بر و کند است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها