عصر خودرو

تمایل شرکت OMV اتریش برای توسعه میدان نفتی چشمه خوش

عصر بازار- شرکت بین المللی نفتی OMV اتریش به منظور توسعه میدان نفتی چشمه خوش اعلام آمادگی کرده است.

تمایل شرکت OMV اتریش برای توسعه میدان نفتی چشمه خوش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت بین المللی نفتی OMV اتریش به منظور توسعه میدان نفتی چشمه خوش اعلام آمادگی کرده است.

    این گزارش حاکی است، شرکت OMV اتریش شریک سابق نفت و گاز ایران یکی از شرکت‌هایی بود که تا پیش از اعمال تحریم‌های بین المللی تفاهم نامه‌هایی به منظور توسعه بلوک نفتی مهر،فروش سالانه 2.2 میلیون تن LNG و مشارکت در طرح ایران ال. ان. جی و طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده بود که با شروع تحریم های نفتی به هیچ یک از این تفاهم نامه‌ها پایبند نبود.

    اعلام آمادگی این شرکت برای حضور در میدان نفتی چشمه خوش در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت در حالی صورت می گیرد که مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران همواره اعلام کرده‌اند که میادین در قالب مناقصه واگذار خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، میدان نفتی چشمه خوش از میدان‌های نفتی ایران است، که در منطقه دشت عباس، استان ایلام، در فاصله 52 کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و 70 کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک قرار گرفته است.

    این میدان در سال 1343 کشف شد و بهره‌برداری از آن، در سال 1354 آغاز شد.ظرفیت تولید نفت خام میدان چشمه‌خوش، بطور متوسط معادل 18 هزار بشکه در روز اشت و همچنین روزانه معادل 115 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی از این میدان استخراج می‌شود.

    نفت تولیدی این میدان پس از فرآورش در واحد بهره‌برداری چشمه‌خوش، توسط خط لوله‌ای به طول 153 کیلومتر، به مجتمع بهره‌برداری اهواز3 انتقال می‌یابد و در نهایت به منظور تأمین خوراک پالایشگاه‌ها و یا صادرات، از طریق پایانه نفتی، به جزیره خارک ارسال می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها