عصر خودرو

پور ابراهیمی مطرح کرد

تاثیر قیمت نفت بر بازار مسکن

تسهیلات جدید مسکن بازار را تکان نمی‌دهد

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که قیمت نفت یکی از عوامل موثر بر رونق یا رکود بازار نفت در ایران است افزود: تسهیلات جدید هم بازار مسکن را در سال ۹۵ تحریک نخواهد کرد و همچنان رکود در این بازار حاکم خواهد بود.

تاثیر قیمت نفت بر بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تسهیلات جدید خرید مسکن در شهرستان ها به نوعی پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود اما در تهران و شهرهای بزرگ پاسخگو نیست.

    محمدرضا پورابراهیمی افزود: بسیاری از اقشار جامعه به ویژه خانواده های متوسط و پایین کشور به دلایل شرایط اقتصادی گذشته و حال، امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات جدید خرید مسکن را ندارند.

    وی گفت: سالانه 700 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد که این زوج های جوان نیازمند مسکنی هستند که با قیمت پایین عرضه شود.

    پورابراهیمی تصریح کرد: تسهیلات جدید خرید مسکن گران قیمت است و مسلماً بازپرداخت آن از عهده مردم بر نمی آید.

    وی پیش بینی کرد: با توجه به شرایط موجود، تسهیلات جدید هم بازار مسکن را در سال 95 تحریک نخواهد کرد و همچنان رکود در این بازار حاکم خواهد بود.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت یازدهم هیچ تعریف جامعی از طرح مسکن اجتماعی که خود مطرح کرده و همچنین مسکن مهر ارائه نکرده است.

    پور ابراهیمی با اشاره به صدها هزار خانه ساخته شده آماده تحویل، افزود: بخشی از منابعی را که می توانیم در مسکن تزریق کنیم حبس شده است.

    وی گفت: عوامل مختلفی بر رونق یا رکود بازار مسکن تأثیرگذارند که از جمله آنها قیمت نفت است به طوری که هر سال که قیمت نفت افزایش یافته است، سال بعد از آن قیمت مسکن هم افزایش یافته و بازار مسکن رونق گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها