عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- به دنبال رنگ باختن توافق کاهش تولید نفت در میان کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه، بهای طلای سیاه با روند نزولی آغاز به‌کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در نخستین ساعات بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دنبال رنگ باختن توافق کاهش تولید نفت در میان کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه و همچنین ادامه روند افزایش تولید از سوی آمریکا، با کاهش روبرو شد.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با یک درصد کاهش - معادل 40 سنت- به رقم 38 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 1.5 درصد کاهش - معادل 54 سنت - در برابر 36 دلار و 25 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    همچنین در روز جمعه به دنبال اظهارات مقامات سعودی مبنی بر کاهش تولید نفت این کشور مشروط به کاهش تولید نفت ایران، بهای جهانی نفت 4 درصد روند نزولی به خود گرفت.

    این درحالی است که مقامات سعودی به این امر کاملا واقف هستند که سطح تولید فعلی نفت ایران کمتر از دوره پیش از اعمال تحریم‌ها است و مقامات نفتی ایران در اظهارات خود گفته اند که سطح تولید فعلی نفت ایران در مقایسه با عربستان نیازی به کاهش ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها