عصر خودرو

شیخان خبر داد:

افزایش قیمت سیمان از نیمه تیرماه

عصر بازار- طرح متعادل‌سازی عرضه و تقاضای سیمان در کشور از سال گذشته اجرا شد و در همین راستا تخفیف‌های کارخانه‌های سیمان برداشته شد، اما با این حال باز هم این کارخانه‌ها با مشکل نقدینگی روبرو هستند که به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، به منظور رفع این مشکلات قیمت سیمان از ۱۵ تیرماه بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش قیمت سیمان از نیمه تیرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات نقدینگی واحد‌های تولیدی سیمان با توجه به تخفیف‌های اعمال شده در سال گذشته اظهار کرد: به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی در سال 1395 افزایش قیمتی را در حدود 15 تا 17 درصد برای سیمان اعمال می‌کنیم.

    وی افزود: البته شاید بتوانیم واحد‌های تولیدی را راضی کنیم که افزایش قیمت برابر نرخ تورم اعلامی باشد که به دنبال این بودیم که افزایش قیمت را از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال کنیم اما جمع‌بندی‌ها براین اساس بود که افزایش قیمت‌ها پس از ماه مبارک رمضان یعنی از 15 تیرماه اعمال شود.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که برنامه‌ریزی صنعت سیمان برای سال 1395 از بهمن‌ماه سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: طرح متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در این صنعت از سال گذشته اجرا شد و در بهمن ماه و اسفندماه پیشرفت خوبی را داشت.

    شیخان افزود: از سوی دیگر تخفیف‌ها را نیز کاهش دادیم و سیمان شرایط بهتری پیدا کرد و با توجه به این‌که استنباط ما این است که در سال جاری اتفاقی در حوزه مسکن و پروژه‌های عمرانی نمی‌افتد، این طرح تا سه ماهه سوم امسال به قوت خود باقی است.

    وی تصریح کرد: ما نیاز کشور به سیمان را با توجه به جمعیت استان‌ها و توان تولید کارخانه‌های مختلف در این استان‌ها ارزیابی کردیم و سعی بر آن شد که در استان‌های مرزنشین صادرات را تقویت کنیم و نیاز داخلی این استان‌ها توسط کارخانه‌های دیگر تامین شود که به این ترتیب تعادل مناسبی در عرضه و تقاضای سیمان در کشور ایجاد شد.

    شیخان همچنین با اشاره به برنامه توسعه صادرات سیمان در سال جاری ادامه داد: به شدت به دنبال این موضوع هستیم که بازار عراق را از دست ندهیم و جلساتی را نیز در انتهای سال گذشته با سازمان توسعه تجارت داشتیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم تعرفه‌های واردات سیمان به عراق را به تعرفه‌های قبلی برگردانیم.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: کارخانجات سیمان تلاش می‌کنند که در صورت امکان دو سال تنفس برای پرداخت بدهی‌های بانکی و مبالغ گاز و برق دریافت کنند که پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم در دید و بازدید‌های نوروزی با مسوولان این موضوعات را پیگیری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها