عصر خودرو

مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی خبر داد

گشایش حساب‌ به نام بانک مرکزی در بزرگترین بانک اتریش تا ۲ هفته آینده

عصر بازار- مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی با اشاره به سفر خود به اتریش گفت: در این سفر سه دستاورد مهم بانکی، مالی و بیمه ای حاصل شد و تا دو هفته آینده حساب های مورد نظر بانک مرکزی در دفاتر بزرگترین بانک اتریشی به نام بانک مرکزی ایران گشایش می یابد.

گشایش حساب‌ به نام بانک مرکزی در بزرگترین بانک اتریش تا ۲ هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حسین یعقوبی میاب افزود : نخستین دستاورد مربوط به تواق نامه با موسسه بیمه صادراتی اتریش (اوکابه) است که بر اساس آن، لغو همه تحریم های مرتبط با پوشش بیمه ای کالاهای صادراتی به مقصد ایران به طور رسمی اعلام و مسئله دیون معوق نیز حل شد.

    وی اضافه کرد : این موسسه اتریشی از این پس صدور بیمه های صادراتی را به بانک ها، موسسات مالی و فعالان اقتصادی اتریش را که با طرف های اقتصادی ایران همکاری دارند از سر خواهد گرفت.

    یعقوبی گفت: این تفاهم نامه مسیر را برای گسترش سطح روابط اقتصادی دو کشور هموار خواهد کرد و به تسهیل اجرای طرح های اقتصادی دو کشور منجر می شود و طرف اتریشی اعلام کرده است که در این باره دیگر تحریمی وجود نخواهد داشت.

    مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی ایران گفت : همچنین در مذاکره با بزرگترین بانک اتریشی و شبکه بزرگ جهانی به نام rzb مقرر شد تا دو هفته آینده حساب های مورد نظر بانک مرکزی به ارزهای جهان در دفاتر این بانک به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گشایش یابد.

    یعقوبی افزود: این بانک در خصوص اقدام مشابه برای بانک های تجاری ایرانی نیز اعلام آمادگی کرده است.

    وی ادامه داد: طرف اتریشی علاوه بر تایید باز کردن حساب یورویی به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فعالیت بانک های تجاری ایرانی و گسترش سطح کارگزاری آنها با طرف های اتریشی اعلام آمادگی کرده است.

    وی گفت: بانک مرکزی اتریش، افتتاح حساب به نام بانک مرکزی ایران را تصویب و به ما ابلاغ کرد که گام بزرگی است زیرا از ویژگی های این حساب دریافت وجوه حاصل از فروش نفت و میعانات خواهد بود و می توانیم پس از وصول این وجوه، آن را در حسابی که به تسهیل تجارت دو کشور کمک می کند ، استفاده کنیم.

    یعقوبی ادامه داد: مقرر شد به زودی کارآموزان شبکه بانکی کشور دوره های آموزشی بانکی را با همکاری بانک مرکزی اتریش طی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها