عصر خودرو

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد

تولید ۳.۳ میلیون بشکه‌ای نفت ایران در سال ۲۰۱۵

عصر بازار- جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد، ایران در سال ۲۰۱۵ به طور متوسط ۳.۳۰۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده که این رقم به نسبت متوسط تولید سال ۲۰۱۴ از افزایش ۶۱ هزار بشکه‌ای برخوردار است.

تولید ۳.۳ میلیون بشکه‌ای نفت ایران در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد، ایران در سال 2015 به طور متوسط 3.300 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است.

    ایران در سال 2014 به طور متوسط 3.239 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود که به این ترتیب تولید نفت ایران در سال 2015 از افزایش 61 هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.

    تولید نفت ایران بر اساس این گزارش در سال 2013 نیز به طور متوسط 3.113 میلیون بشکه در روز بوده است که به این ترتیب تولید نفت ایران در سال 2015 نیز 187 هزار بشکه نسبت به متوسط تولید آن سال افزایش یافته است.

    بر اساس برآوردهای این نهاد آمریکایی تولید نفت ایران در سال 2012 به طور متوسط 3.387 میلیون بشکه و در سال 2011 به طور متوسط 4.054 میلیون بشکه در روز بوده است.

    آمریکا و اتحادیه اروپا در جولای سال 2012 به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید کردند و مانع از خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر شدند.

    همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا از عدم تغییر تولید نفت ایران در ماه دسامبر 2015 نسبت به دسامبر 2014 خبر داد.

    بر اساس این گزارش، روسیه با تولید 10.4 میلیون بشکه در روز، عربستان با تولید 9.9 میلیون بشکه در روز و آمریکا با تولید 9.2 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر، بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت جهان بودند.

    البته تولید نفت آمریکا در دسامبر 2015 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 166 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

    بر اساس برآوردهای این گزارش، ایران در میان اعضای اوپک همچنان پس از عربستان و عراق در جایگاه سوم قرار دارد و در میان 20 کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان، هفتمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت به شمار می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها