عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس:

وضع بازار سرمایه به تدریج بهتر می شود

عصر بازار: عضو شورای عالی بورس، گفت: آثار لغو تحریم ها بعد از آذر نمایان خواهد شد و تا شش هفته آینده بورس وضع بهتری پیدا می کند.

وضع بازار سرمایه به تدریج بهتر می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، حسین عبده تبریزی، درباره آخرین وضع صنعت سیمان و فولاد در بورس کالا گفت: رکود در حوزه فولاد و سیمان همچنان باقی است.
    وی، افزود: البته این رکود، گذراست و تحقق انتظارات حقیقی ها از بازاری که 22 ماه رکود تجربه کرده است، تدریجی خواهد بود.
    عبده تبریزی، ادامه داد : افرادی که با اصول بازار سرمایه آشنایی ندارند، بهتر است از طریق صندوق های سرمایه گذاری یا ETF ها فعالیت کنند.

    مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی، درباره اینکه عرضه سیمان و محصولات پتروشیمی هچنان در خارج از بورس صورت می گیرد و موجب فرار مالیاتی می شود، گفت: نمی توان قانون تعیین کرد که سیمان و محصولات پتروشیمی تنها در بازار بورس کالا معامله شود بلکه نظام مالیاتی باید تقویت شود.
    وی، ادامه داد: در همه کشورهای دنیا با وضع چارچوب های قانونی از پولشویی و فرار مالیاتی جلوگیری می شود.

    عبده تبریزی، افزود: فرار مالیاتی در کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست اما به تدریج دامنه اش محدودتر می شود در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم در سال های اخیر مالیات قابل ملاحظه ای دریافت شده است.
    وی، با اشاره به اینکه ایران مانند سایر کشورها به چارچوبی محکم و شفاف برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز دارد، گفت: اصلاح نظام مالیاتی باید هم در روش های مالیات ستانی و هم گسترش عدالت مالیاتی انجام گیرد و ظرفیت های جذب مالیاتی را بالا ببریم.

    وی، اضافه کرد: اگر نرخ مالیاتی از 25 درصد به 15 درصد کاهش یابد باز هم می توان سه برابر میزان فعلی از کسانی که درآمدهای قابل ملاحظه ای دارند اما مالیاتی پرداخت نمی کنند مالیات گرفت.

    برچسب ها