عصر خودرو

تاتا استیل از انگلیس خارج می شود

عصر بازار- اخیرا کارخانه بزرگ تاتااستیل این خبر را که به دنبال فروش دارایی های خود در انگلیس می باشد تایید کرده است. حال سوال اینجاست که چه کسی قادر است خط تولید عظیم این تولیدکننده بزرگ را در بندر تالبوت و همچنین سایر خطوط تولید تاتا استیل در انگلیس را بخرد؟

تاتا استیل از انگلیس خارج می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، دو گزینه وجود دارد که در دوران رکود اخیر در گوشه و کنار بریتانیا به دنبال خرید خطوط تولید فولاد و شرکت های فولادی بوده اند. شرکت لیبرتی هوس ( Liberty House) که یک غول صنعتی است و از آن یک خانواده هندی است. دفتر مرکزی آن در لندن است و در دوبی و سنگاپور نیز دفتر دارد. این شرکت صاحب دارایی های معدنی و فولادی در اروپا، آسیا، خاور میانه و افریقاست.

    گزینه احتمالی دیگر خریدار دارایی های تاتا استیل در بریتانیا، شرکت گریبال کپیتال ( Greybull Capital) است. این شرکت خانوادگی در سال 2010 تاسیس شده و ظاهرا برای خرید یک خط تولید مقاطع تاتا استیل اقداماتی کرده است.

    در هرحال کارشناسان معتقدند هر شرکتی که تاتا استیل را خریداری کند بازهم با مشکلات سایر فولادسازان بریتانیایی روبروست و تا زمانی که تغییراتی ساختاری در بازار رخ ندهد اوضاع بر همین منوال است. از این رو شاید بتوان گفت در نتیجه این معامله کاهش فعالیت و  بیکاری برخی کارگران اجتناب ناپذیر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها