عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد قشم خبر داد:

تولید ۱۷۰ هزار بشکه نفت سنگین در قشم

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد قشم از تولید ۱۷۰ هزار بشکه نفت سنگین و فوق سنگین در منطقه آزاد قشم براساس توافقات با وزارت نفت خبر داد.

تولید ۱۷۰ هزار بشکه نفت سنگین در قشم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا مومنی درباره برنامه های این منطقه در حوزه انرژی در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه با توافقات خوبی که با وزارت نفت داشتیم قرار بر این است که در حوزه پالایشگاهی تا 170 هزار بشکه نفت سنگین و فوق سنگین تولید کنیم

    وی افزود: در حوزه پتروشیمی 8 برنامه پتروشیمی داریم و در نهایت 8 میلیون تن  تولید محصولات پایین دست پتروشیمی خواهیم داشت

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه بانکرینگ هم با توجه تاکیداتی در برنامه پنجم و ششم توسعه آمده باید  50 درصد از ظرفیت بانکرینگ منطقه را طی برنامه ششم  به خودمان اختصاص دهیم  و کار را با 500 تا 750هزار تن انجام می دهیم و  50 هزار تن در 6 ماه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

    مومنی با بیان اینکه برای سرمایه گذاری در این حوزه ها هم سرمایه گذار داخلی و خارجی ابزار تمایل و آمادگی کرده اند، اظهار داشت: اما به دنبال راهکاری هستیم که به صورت مشترک سرمایه گذاری داشته باشیم و یک کنسرسیومی بین شرکت های داخلی و خارجی تشکیل شود که هم بتوانیم از دانش فنی خارجی ها استفاده کنیم و از توان و نیروی کار داخلی ها.

    وی افزود: کشور های متقاضی زیادی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها اعلام آمادگی کرده اند از جمله چین، روسیه و چند کشور اروپایی  دیگر اما از آنجایی که وزارت نفت نقش حاکمیتی در این حوزه در منطقه آزاد قشم دارد باید نرخ و میزان خوراک این صنایع را به ما اعلام کند.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: اخیرا وزارت نفت اعلام کرده که کف گازی که می توانند به ما تحویل می دهند، 35 میلیون متر مکعب در روز است که قابل افزایش به 70 میلیون متر مکعب در روز است ، بنابراین بر مبنای این ظرفیت می توانیم برای این حوزه ها سرمایه گذاری کنیم.

    وی افزود: معتقدیم در حوزه ذخیره سازی نفت تا 100 میلیون بشکه می توانیم این تعهد را انجام دهیم که در این زمینه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم که 3 تقاضای 30 میلیون بشکه ای هم داریم که یکی از آنها با شرکت پتروچاینا قطعی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها