عصر خودرو

۶ راهکار برای رشد معدن در سال ۹۵

عصر بازار- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ۶ راهکار برای رشد فعالیت های معدنی کشور در سال ۹۵ وجود دارد.

۶ راهکار برای رشد معدن در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، مهدی کرباسیان درباره نرخ رشد بخش معدن کشور تا پایان سال گفت: نرخ رشد بخش معدن در سال 93 به بالاتر از 10.8درصد رسید و در 12ماهه سال 94 هم مثبت بود.  وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه «ایمیدرو» در سال 95 چه اقدامات حمایتی درنظر دارد، اظهار داشت: بخش معدن باید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که سرمنشا رشد در بخش‌های دیگر است، تقویت شود. به‌واقع، این حمایت‌ها شامل «کاهش حقوق دولتی»، «استمهال بدهی‌ها» و «تزریق وام از صندوق توسعه ملی» به بخش معدنکاری کشور است. کرباسیان ادامه داد: از دیگر بسترهای لازم برای توسعه بخش معدن و تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه «حمل و نقل ریلی»، «افزایش تسهیلات بیمه‌یی برای حضور قدرتمند بخش خصوصی» و «سرمایه‌گذاری برای ساخت یا تامین ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی» است که امیدواریم با ارتقای جایگاه این بخش در سرمایه‌گذاری‌های سال 95، گام‌های عملی را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی‌ برداریم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به ازای یک واحد سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور، می‌توان تا 3 واحد ارزش افزوده ایجاد کرد که در سال 95 و برنامه ششم توسعه باتوجه به صنایع معدنی استراتژیک کشور و بازسازی واحدهای تولیدی دارای مزیت، امیدواریم که رشد 3درصدی را برای حوزه معدنکاری کشور رقم بزنیم. کرباسیان افزود: حوزه معدن به دلیل برخورداری از مزیت‌ها و شاخص‌های اصلی توسعه در داخل کشور (نظیر ذخایر فراوان و متنوع مواد معدنی، دسترسی به انرژی و نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند)، در صورت توجه بیشتر دولت و مجلس برای سرمایه‌‌گذاری در این حوزه و درنتیجه، احداث واحدهای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری (رفع مشکلات گرانی، رکود، بیکاری، مسائل اجتماعی و نیز بی‌تاثیری تهدیدها و تحریم ها) ایفا کند.

    کرباسیان درباره وضعیت اکتشافات جدید اظهار داشت: ایمیدرو از 2 سال قبل، اکتشاف در سطح وسیع را به عنوان گام اولیه و اساسی برای توسعه این بخش برداشته که در آینده نزدیک نتایج مثبت این فعالیت‌های اکتشافی اعلام خواهد شد. وی افزود: با توجه به نیاز برخی طرح‌های معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاری سنگین، ایمیدرو به عنوان یک سازمان مورد اعتماد، آمادگی خود را برای ایجاد کنسرسیوم داخلی (متشکل از شرکت‌های مختلف) نظیر طرح‌های احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله سنگان، با هدف اجرای این‌گونه طرح‌ها اعلام می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها