عصر خودرو

عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران:

انتشار اوراق اجاره سهام زمینه رشد بازار را فراهم می کند

عصر بازار- باید توجه کنیم شرکت های سرمایه گذاری از جمله شرکت هایی بودند که در سال گذشته توان دریافت تسهیلات بانکی را با وجود دارایی های نقدشونده پرتفوی خود، نداشتند. از همین رو اصل و ذات این کار مبنی بر این که شرکت های سرمایه گذاری نیز بتوانند با استفاده از این ابزارها، تامین مالی خود را به سرانجام برسانند یک قدم با اهمیت برشمرده می شود.

انتشار اوراق اجاره سهام زمینه رشد بازار را فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جواد عشقی نژاد، عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران ، در خصوص ساز و کار اوراق اجاره سهام بیان داشت: این مهم که شرکت های سرمایه گذاری نیز می توانند از این پس، برای تامین مالی پروژه های خود از ابزارهای بازار سرمایه استفاده کنند به نوبه خود، اتفاق مهم و مبارکی است.

    وی در ادامه در این خصوص توضیح داد: با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو در کشور، وضعیت تورم در سال پیش رو و سال آتی بر اساس پیش بینی ها، ممکن است بالاتر از نرخ بازده بدون ریسک بانکی باشد، به همین دلیل شرکت های سرمایه گذاری باید از این محل، تامین مالی سرمایه گذاری های خود را محقق کنند.

    عشقی نژاد در ادامه افزود: نکته مهم این است که شرکت های سرمایه گذاری از این طریق تامین مالی خود را انجام دادند این تامین مالی کجا صرف شود. اول این که با اهمیت ترین حوزه برای صرف این نقدینگی در حوزه سرمایه گذاری این شرکت ها، یعنی بازار سرمایه است .  این سرمایه گذاری قاعدتا جزء مواردی است که نهاد ناظر و شرکت های بورس ترجیحا باید کنترل کافی بر آن داشته باشند که این میزان تامین مالی صورت گرفته از پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری خارج نشود .

    وی در ادامه گفت:  به عنوان نگاه پایانی ، باید گفت ورود چنین نقدینگی به بازار سرمایه با شرایط فعلی که قیمت ها حتی به پایین از 5 هم رسیده است می تواند موجب رشد بازار و افزایش جذابیت های بازار سرمایه شود .

    برچسب ها