عصر خودرو

برای نخستین بار در تاریخ نظرسنجی کیتکونیوز؛

۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای دادند

عصر بازار- نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد پس از اینکه قیمت طلا بالای سطح مقاومتی مهم ۱۷۶۵ دلار را شکست و در بالاترین حد دو ماه گذشته قرار گرفت، تحلیلگران به روند افزایشی طلا در معاملات هفته جاری بی نهایت خوش بین شدند.

۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای دادند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از 13 تحلیلگر وال‌استریت، همگی اعلام کردند که انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری به سطح بالاتری افزایش پیدا کند. برای نخستین بار در تاریخ این نظرسنجی 100 درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای دادند.

    برای برخی از تحلیلگران انتظار برای افزایش قیمت طلا بسیار قوی است زیرا بسیاری از آنها پس از این که این فلز ارزشمند دو هفته پیش از پایین سطح حمایتی 1700 دلار بهبود یافت، منتظر چنین حرکتی بودند.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: بهبود قیمت به 1680 دلار باعث آسودگی خاطر بسیاری از خریداران طلا شد و اکنون باید دید طلا را تا چه سطحی می توانند بالا ببرند.

    فضا در میان سرمایه گذاران غیر حرفه ای اندکی متوازن تر از تحلیگلران وال استریت بود. با این حال نسبت به افزایش قیمت طلا قویا خوش بین ماندند. مجموعا 1103 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها، 715 نفر معادل 65 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا هفته جاری افزایش پیدا می کند و 201 نفر معادل 18 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که 187 نفر معادل 17 درصد نظری نداشتند.

    بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا 13 دلار و 40 سنت معادل 0.8 درصد افزایش یافت و در 1780 دلار و 20 سنت بسته شد که بالاترین قیمت از 24 فوریه بود. طلا برای کل هفته حدود دو درصد افزایش به ثبت رساند.

    اگرچه خوش بینی در میان تحلیلگران وال استریت بی ‌سابقه است اما همچنان احتیاط زیادی در بازار وجود دارد. هانسن به کیتکونیوز گفت: اگرچه پس از صعود قیمتی که طلا در معاملات روز پنج شنبه داشت، طلا خریداری خواهد کرد اما توقف دستور خرید در 1755 دلار را توصیه می کند. وی در ادامه افزود: طلا همچنان تحت تاثیر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا مانده است.

    فیلیپ استرایبل، استراتژیست سرمایه گذاری ارشد در شرکت بلو لاین فیوچرز گفت: هر چند با توجه به شکسته شدن قیمت بالاتر در بازار طلا خریدار خواهد بود اما همچنان جانب احتیاط را حفظ می کند.

    این که روند صعودی طلا در کوتاه مدت تا چه حدی ادامه خواهد داشت، بسیاری از تحلیلگران به سطح 1800 دلار چشم دوخته اند.

    دارین نیوسام، رئیس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار کرد: قیمت‌ها می‌توانند تا سطح 1822 دلار پیشروی کنند. پس از شکسته شدن قیمت بالاتر، عقب‌نشینی به ساعت 1765 دلار مایه تعجب نخواهد بود اما طلا طوری رفتار می‌کند که انگار می‌خواهد بالاتر رود.

    جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ اظهار کرد: وی به نظاره مقاومت در سطح 1785 دلار نشسته است و اگر فشارهای تورمی کماکان افزایش پیدا کنند، در این صورت انتظار خواهد داشت طلا به بالای سطح 1800 دلار صعود کند.

    آدام بوتون استراتژیست ارزی ارشد در فارکس لایو در این‌باره گفت: انتظار دارد قیمت طلا تا سطح 1840 دلار پیشروی کند.

    برچسب ها