عصر خودرو

روند مثبت به بورس برگشت؟

عصر بازار- بازار سهام روند متعادلی را در هفته چهارم فروردین پشت سر گذاشت و تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز در روند معاملات این هفته با افزایش تقاضا همراه بودند. این روند مثبت در ثبت تقاضا ادامه دارد؟

روند مثبت به بورس برگشت؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، بازار در جریان معاملات این هفته حرکت نوسانی را ثبت کرد. بعد از چند روز حرکت نزولی، در روز سه‌شنبه با یک روند صعودی، 18 هزار واحد رشد کرد.

    کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سیگنال‌های جدی برای مثبت شدن بازار وجود ندارد. این حرکت مثبت شاخص با توجه به خبر تزریق نقدینگی بود و باید دید این روند ادامه دارد یا خیر؟

    مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بورس در هفته چهارم فروردین اظهار کرد: بازار در شرایطی قرار گرفته است که قیمت‌ها در کف قیمتی قرار دارد. می‌توان گفت بازار کف قیمت بعضی از نمادها را شناخته و به آن‌ها واکنش‌ نشان می‌دهد.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره خبر تزریق نقدینگی به بازار توضیح داد: هنوز این خبر عملیاتی نشده است اما تا حدودی تاثیرات نسبی خود را در روند معاملات گذاشته است.

    رضایتی در ادامه گفت: 24 هزار میلیارد تومان، مبلغ قابل توجهی برای بازار است اما باید دید با عملیاتی شدن این فرآیند تزریق، بازار چه واکنشی نشان می‌دهد و منابع قابل جذب برای صندوق‌ها کدامند. اگر این تزریق انجام شود، شاخص حرکت صعودی خوبی دارد.

    او درباره روند حمایت حقوقی‌ها توضیح داد: سیگنال مثبت و عمیقی برای حرکت حقوقی‌ها دیده نمی‌شود. اما در حالت کلی در معاملات دو روز گذشته عملکرد نسبتا مثبتی را برای عرضه و تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز ثبت کردند.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است در حالت کلی در خرید و فروش سهم‌ها تغییر زیادی رخ نداده است زیرا همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

    مهدی رضایتی درباره آینده بازار اظهار کرد: با توجه به روند معاملات این هفته، به آینده بازار خوش‌بین هستم. اما باید توجه به نیاز به اصلاح تعداد زیادی از نمادهای بزرگ و کوچک، انتظار می‌رود بازار در کانال یک میلیون و 230 حمایت‌‌های بیش‌تری را از نمادها انجام دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو