عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

بورس تهران تنها بورس سبز رنگ سال ۱۳۹۴ در میان ۱۸ بورس معتبر خارجی

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در سال ۱۳۹۴ شاخص کل بورس تهران (ارزش وزنی) با ۲۸ درصد افزایش، تنها بورس مثبت در میان ۱۸ بورس معتبر خارجی است.

بورس تهران تنها بورس سبز رنگ سال ۱۳۹۴ در میان ۱۸ بورس معتبر خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در سال 1394 شاخص کل بورس تهران (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبدل ه­ای 19 درصد و بر حسب یورو مبادله­ ای 13 درصد رشد داشته است. در این مدت شاخص قیمت (ارزش وزنی) 13 درصد، شاخص کل (هم وزن) 35 درصد و شاخص قیمت (هم­ وزن) 24 درصد افزایش پیدا کرده است. در مدت مشابه شاخص فرابورس 21 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 8 درصد رشد داشته است.

    بر این اساس، در هفته منتهی به بیست و ششم اسفند ماه سال جاری، حجم معاملات نسبت به هفته گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرد و 3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "فلزات اساسی" به ترتیب 33، 25 و 11 درصد و در مجموع 69 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده­ اند.

    بر اساس گزارش یاد شده در هفته گذشته، صنعت " ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری" با بازدهی 244.7 مثبت درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در مدت مشابه صنعت " استخراج سایر معادن" با افت 5.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرده است. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، " کنتورسازی ‌ایران‌" با 244.7 مثبت درصد و " پارس‌ پامچال‌" با 32.1 منفی درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­ اند.

    مطابق این گزارش در سال 1394، قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس تهران همگی افزایش یافته و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 29.4 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است. در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی­ (NAV) صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد 29.7 درصدی در مدت زمان یادشده، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی (NAV) را داشته است.

    در بازارهای جهانی و در سال 1394، طلا با 7 درصد افزایش بیشترین بازدهی و فولاد با 67 درصد کاهش کمترین بازدهی را تجربه کرده است. در 30 روز منتهی به بیست و ششم اسفند ماه سال جاری قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب با 26، 21 و 21 درصد افزایش همراه بوده است. برای دریافت اصل گزارش اینجا کلیک کنید.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها