عصر خودرو

کاهش ارزش روپیه و محدودیت‌های کرونایی چالش صنعت پتروشیمی هند

عصر بازار- معاملات پتروشیمی هند در پی تشدید محدودیت‌های ویژه مقابله با شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) و در کنار آن کاهش ارزش ارز روپیه با افت روبه‌رو شد.

کاهش ارزش روپیه و محدودیت‌های کرونایی چالش صنعت پتروشیمی هند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر، به دنبال موج تازه محدودیت‌ها برای مشاغل به‌منظور جلوگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در کشورهای جنوب آسیا و ازسویی دیگر روند کاهشی ارزش روپیه که سبب گرانی هزینه واردات می‌شود، معاملات پتروشیمی در هند کاهش یافته است.

    نگرانی‌ها درباره سقوط قریب‌الوقوع تقاضا افزایش یافته است و در پی افزایش هزینه‌های واردات ناشی از افت ارزش روپیه این شرایط تشدید می‌شود.

    ایالت ماهاراشترا هند که حدود یک چهارم بیش از 13.8 میلیون مورد تایید شده کووید-19 در هند را ثبت کرده و حدود 40 درصد از تلفات این کشور در جریان شیوع ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است از روز چهارشنبه (25 فروردین‌ماه) با قرنطینه 15 روزه روبه‌رو شد.

    این ایالت که شهر بزرگ بمبئی مرکز آن است، 13 آوریل امسال بیش از 60 هزار مورد جدید ویروس کرونا را به همراه نزدیک به 300 مورد مرگ ثبت کرده است.

    دیگر ایالت‌ها در سراسر هند نیز از اوایل ماه مارس محدودیت‌هایی را با درجه‌های مختلف آغاز کرده‌اند که انتظار می‌رود کل تولید صنعتی هند را تحت تأثیر قرار دهد و احتمال دارد روند بهبودی آن را از رکود ناشی از بیماری همه گیر پارسال برهم بزند.

    عملیات در واحدهای پلیمری هند نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، واحدهای فرآوری پلیمر، به ویژه افرادی که در واحدهای فرآوری رافیا کار می‌کنند، ممکن است مجبور شوند با کاهش احتمالی فعالیت‌ها تعداد کارگران را کاهش دهند.

    در دوره مشابه پارسال به دنبال قرنطینه سراسری بسیاری از کارگران به‌طور گسترده مجبور به مهاجرت شدند و این موضوع به تعطیلی مراکز عمده فرآوری رافیا منجر شد.

    بخش تولید در واحدهای قالب‌گیری تزریقی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا محدودیت‌های تازه سبب کاهش تقاضا برای بیشتر محصولات خانگی و مصرفی می‌شود زیرا آنها مجبور به تعطیلی همه مراکز خرده فروشی به غیر از مراکز خدماتی هستند.

    برچسب ها