عصر خودرو

پای شورای رقابت به نزاع دولت با مخابرات باز شد

عصر بازار: رییس شورای رقابت گفت: برای حل اختلافات میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات کارگروهی با نظر مثبت اعضای درگیر در این اختلافات، تشکیل می‌دهیم تا مشکلات مربوط به خصوصی‌سازی مخابرات تمام شود.

پای شورای رقابت به نزاع دولت با مخابرات باز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، رضا شیوا در، با انتقاد از روند واگذاری مخابرات به بخش خصوصی در جریان دولت قبلی، اظهار کرد: در روند واگذاری مخابرات مشخص نیست چه چیزهایی واگذار شده و از این حیث نه تنها مورد انتقاد ما بلکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نسبت به این واگذاری گلایه‌مند است.
    وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مورد نقد این است که سیم‌های مسی و کابل‌های زیر زمین در جریان خصوصی‌سازی مخابرات، در اختیار این شرکت که نمی‌تواند چندان مدیریتی روی آنها داشته باشد، قرار گرفته است. رییس شورای رقابت با بیان اینکه خود مخابرات هم از این واگذاری گلایه‌مند است، گفت: این شرکت در ماه جاری اقدام به فروش بلوک مدیریتی کرد اما در نهایت به دلیل موضوع اهلیت که باید توسط وزارتخانه‌های مختلف تأیید شود، کسی قادر به خریداری این شرکت نشد.
    شیوا با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای برای رفع اختلافات، اذعان کرد: برای حل موضوع انحصار مخابرات که منتقدان بسیاری دارد، قرار است کارگروهی تحت عنوان "کمیته راهبردی" تشکیل شود که اعضای آن از نمایندگان شرکت مخابرات ایران، وزارت اقتصاد، شورای رقابت و وزارت ارتباطات هستند.
    وی عنوان کرد: در این کمیته قرار است مسئولان دور هم جمع شوند تا در نهایت نحوه و چگونگی مدیریت سهام مخابرات مشخص شود زیرا وزارت ارتباطات معتقد است مخابرات بعد از خصوصی‌سازی هیچگونه سرمایه‌گذاری انجام نداده و به عبارتی ICT در مسیر توسعه و پیشرفت حرکتی نداشته که این واگذاری باید اصلاح شود.
    او افزود: شورای  رقابت هم شکایت‌های بسیاری از انحصارگرایی مخابرات دریافت کرده است و بر این اساس امید می‌رود اعضای کمیته مذکور بتوانند وضعیت مخابرات را تعیین تکلیف کنند.
    رییس مرکز ملی رقابت با بیان اینکه نامه تشکیل کارگروه را برای اعضاء ارسال و موافقت آنها را کسب کرده‌ایم، گفت: تشکیل کمیته باعث می‌شود مشکلات مخابرات حل و دغدغه دیگر شرکت‌های خدمات اینترنتی و ارتباطی که معتقدند مخابرات با انحصارگرایی خود به شکل سلیقه‌ای با شرکت‌های دیگر کار می‌کند، برطرف شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو