عصر خودرو

رییس سازمان بورس عنوان کرد

سازمان بورس در هیچ نمادی دخالت نداشته است

عصر بازار- رئیس سامان بورس اوراق بهادار همزمان با دومین بازدید خود از تالار معاملات سهام بورس تهران به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

سازمان بورس در هیچ نمادی دخالت نداشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در تالار حافظ بورس تهران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود برخی مشکلات و انتقادهای سهامداران؛ پیش بینی وی از افق بازار سرمایه در سال جدید چگونه خواهد بود ؛ پاسخ داد: اینکه در بازار سرمایه معامله گران فعال و با سطح تحلیل بالا وجود دارند، نوید بخش ادامه روند رو به رشد این بازار است.

    وی افزود: بطور طبیعی اینکه شاخص ها یک روز بالا یا پایین برود و رنگ قیمت سهام در نماد های معاملاتی چگونه باشد، به سازمان بورس ارتباطی ندارد، اما در مورد رفع مشکلات بنیادی و ساختاری واحد های اقتصادی در هر بخشی از صنایع پیگیری هایی که لازم باشد، بطور حتم دنبال خواهد شد و سازمان بورس تلاش می کند که از حقوق صاحبان سهام را دفاع کند.

    فطانت در برابر پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل چه برنامه هایی برای تحقق واقعی این اصول در بازار سرمایه وجود دارد؛ گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی طبیعی است که در اولین گام منابع مالی مورد نیاز برای انجام پروژه های بزرگ کشور و زمینه جمع آوری آن فراهم شود. بازار سرمایه وظیفه خود می داند که در این زمینه برای توسعه ابزارهای معاملاتی به ویژه اوراق صکوک و بازار بدهی اقدام های لازم را انجام دهد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همانطور که پارسال شاهد بودیم، در پایان سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی و اوراق نفتی مشترک با عراق در غرب کارون در کمترین ثانیه از طریق بورس به فروش رفت و مردم در این طرح ملی مربوط به پروژه‌هایی که گاز را پالایش می کند، سهیم شدند.

    وی اظهار امیدواری کرد، این روند همچنان با هدف تامین مالی ارزان قیمت پروژه های ملی ادامه یابد. در پرداخت بدهی ها ی دولت به پیمانکاران و  بانک ها نیز سال گذشته شاهد بودیم که بیش از 5 هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی در بازار عرضه شد و امیدواریم منابع مالی مربوط به اجرای پروژه‌های بزرگ را در راستای اصول اقتصاد مقاومتی از طریق بازار سرمایه تجهیز و تحصیل کند.

    وی در برابر این پرسش که سازمان بورس در زمینه معاملات سهام خودرویی ها و معاملات آنها آیا تاکنون قصدی برای دخالت داشته؟ گفت: سازمان بورس تاکنون هیچ دخالتی در هیچ نمادی نداشته است.

    فطانت درباره افق امسال بازار سرمایه در اقتصاد ایران در کنار بازار های موازی گفت: وظیفه سازمان بورس ایجاد بازار منصفانه برای عموم مردم است که در شرایط مساوی و برابر بتوانند معاملات خود را انجام دهند و زمینه توسعه بازار فراهم شود. رنگ (نوسان) نماد ها به سازمان بورس مربوط نیست و پیش بینی بازار وظیفه ای است که باید تحلیلگران و نهاد های مالی که مجوز از سازمان بورس دارند بر دوش گیرند.

    به گزارش فارس فطانت در برابر این پرسش که با توجه به بودجه دو دوازدهم دولت و از طرفی منتظر ماندن بازار برای مشخص شدن رقم دقیق ارز در بودجه آیا به نظر وی با تاخیر شرایط خوب و متعادلی که وی برای بورس 95 پیش بینی کرده بود، آغاز نخواهد شد؟ گفت:

    ابلاغ بودجه های عمرانی لازمه مشخص شدن پیش بینی‌ها در بخش بزرگی از اقتصاد کشور است، تا بتواند بخش های مربوطه و شرکت هایی که در آن زمینه حضور دارند، فعال شود، مثل سیمانی ها و فولادی ها که همگی مستلزم این است که بتوانیم چشم انداز دقیقی از بودجه های عمرانی کشور در سال جدید داشته باشیم.

    امیدواریم با سرعتی که دست اندرکاران ذیربط در دستور کار تصویب بودجه در مجلس قرار می دهند تاثیر بودجه دو دوازدهم به حداقل برسد. درعین حال هر اتفاقی در بازار از جمله نرخ ارز تاثیر دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها