عصر خودرو

فطانت در میان سهامداران بورس

با شرکتهای متخلف بورسی بدون رسانه‌ای کردن برخود می‌شود

عصر بازار- ظهر امروز محمد فطانت رییس سازمان بورس اوراق بهادر ضمن بازدید از تالار معاملات سهام حافظ برای دقایقی به میان معامله گران تالار شیشه ای رفت و به برخی دغدغه ها و پرسش های سرمایه گذاران پاسخ داد.

با شرکتهای متخلف بورسی بدون رسانه‌ای کردن برخود می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، محمد فطانت رییس سازمان بورس امروز در بازدید از تالار معاملات سهام بورس تهران در حالی به میان سرمایه گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای رفت که به برخی از دغدغه ها و مشکلات سهامدارن این بازار پاسخ داد.

    همزمان با بازدید محمد فطانت از تالار شیشه ای، سهامداری با اشاره به صحبت های مدیر عامل شرکت بورس در گذشته مبنی بر اینکه ابهام های بازار در دست وی نیست؛ می پرسد: اگر فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی ها اجرایی شود رویه حرکتی شاخص های بازار سهام با رشد روبرو می شود . چرا این نرخ هنوز اجرایی نشده است؟

    فطانت پاسخ می دهد، اگر شاخص های بازار سهام مثبت و یا منفی شود، هیچ ارتباطی با سازمان بورس ندارد.

    سهامدار دیگری می پرسد: چرا با رانت اطلاعاتی در بازار برخورد نمی شود ؟ سهامی را می بینیم که برای چندین روز با مثبت شدن قیمت ها مواجه می شود و هیچ خبری از اطلاعات آن نیست، اما بعد از 20 یا 40 روز به یکباره خبری مثبت در آن منتشر می شود. به راحتی می توان با این رویه اطلاع رسانی ناشران برخورد کرد . در این زمینه می توان به ماشین سازی اراک و چندین شرکت دیگراشاره کرد. چرا سازمان بورس هیچ برخوردی با این ناشران نمی کنند؟

    رییس سازمان بورس می گوید: این برخورد ها صورت می گیرد، ولی رسانه ای نمی شود.

    سهامدار دیگری با بیان اینکه  اکثر سهامدارهای بورس از بابت تقسیم سود نقدی شرکت‌ها در مدت 8 ماه قانونی دچار مشکل هستند، می پرسد، چرا امکانی برای پرداخت سود نقدی سهامدارهای حقیقی در یک یا دو هفته پس از مجمع اندیشیده نمی شود؟

    رئیس سازمان بورس می گوید: این موضوع مربوط به قانون تجارت است که باید اصلاح شود.

    پرسش دیگری از سوی یک سهامدار با اشاره به درگیری های بوجود آمده در تالار شیشه ای بیان می شود، مبنی بر اینکه هنوز ابهام های بزرگ بازار سهام در زمینه بهره مالکانه معادن سنگ آهن و یا نرخ خوراک و روابط مالی شرکت های پالایشگاهی برطرف نشده است. چه زمانی این ابهام ها برطرف می شود؟

    سهامداری می پرسد: قانون تجارت را در مجلس چرا حل نمی کنند؟ که فطانت پاسخ می دهد: این حرف را قبول می کنم و باید این قانون اصلاح شود.

    وی در برابر پرسش سهامداری مبنی بر اینکه عدم اعلام نرخ خوراک پتروشیمی ها در سال جدید به ابهام اصلی بازار انجامیده و چرا ابلاغ نمی شود، پاسخ داد: در راستای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها که مصوبه مجلس بوده، دولت پارسال مصوبه ای داد و فرمول مربوط به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها توسط وزیر نفت ابلاغ شد. بر اساس ابلاغیه وزیر نفت سال 95 خوراک پتروشیمی ها بر اساس فرمولی که تعریف شده تعیین شده است.

    سهامدار دیگری می پرسد: چرا این نرخ را هنوز اعمال نمی کنند؟

    درمیان همهمه  معامله گران تالاز شیشه ای پرسش هایی مبنی بر اینکه آیا سال 1394 شامل ابلاغیه جدید نرخ خوراک پتروشیمی ها نمی شود؟ و یا اینکه درباره شایعه استعفای خود، چرا توضیح نمی دهید؛ شنیده می شود که رییس سازمان بورس با عبور از میان این پرسش ها به جمع مدیران و متولیان بازار سهام در اتاق کنفرانس شرکت بورس می شتابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها