عصر خودرو

شنبه ۱۴ فروردین؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۵.۰۱.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۱ مگاوات برق به ارزش ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش قابل ملاحظه همراه بود.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز افزایش داشت.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در اولین روز معاملاتی در سال جدید با افزایش قابل توجهی همراه بود اما با توجه حجم بسیار کم معاملات، نمی‌توان اعتباری برای این افزایش قیمت قائل شد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، تنها یک معامله و در حداقل حجم ممکن (1 مگاوات) به انجام رسید تا اولین معامله در سال 1395 با افزایش حدود 30,000 ریالی رقم بخورد. نیروگاه‌ها با توجه به ورود به فصل بهار انتظار انجام معاملات در قیمت‌های به مراتب بالاتر را دارند اما از سوی دیگر شرکت‌های توزیع نیروی برق که روزهای همراه با کمبود نقدینگی را سپری می‌کنند تمایلی به افزایش قیمت نداشته و ترجیح می‌دهند معامله‌ای انجام ندهند از این رو در روزهای ابتدایی سال بازاری کم رمق را شاهد هستیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها