عصر خودرو

پارسال سه دستگاه دکل حفاری شرکت های خارجی با نمونه داخلی جایگزین شد

رشد ۲۰ درصدی شمار مناقصه های شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ۱۳۹۴

عصر بازار- ۱۲۰ مناقصه در بخش فراساحل و میدان های دریایی در سال ۱۳۹۴ برگزار و ٨٥ قرارداد عملیاتی، توسعه ای، عمرانی و خدماتی امضا شد که ٧۰ قرارداد سهم شرکت های داخلی و ۱۵ مورد مربوط به خارجی ها بود.

رشد ۲۰ درصدی شمار مناقصه های شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ۱۳۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران درباره قراردادهای بخش فراساحل کشور گفت: این قراردادها به ارزش ٦ هزار و 400 میلیارد ریال و 700 میلیون یورو امضا شد.
    «سلمان خسروی» اضافه کرد: ٩٣ درصد مناقصه ها به صورت مناقصه های عمومی برگزار شد.
    وی تنوع و شکل قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران را در مقایسه با شرکت های دیگر به لحاظ نوع عملیات «متفاوت و برخوردار از دانش فنی و قراردادی بالا» خواند و گفت: با وجود محدودیت های مالی و بین المللی، این شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت نفت دریایی کشور توانست در تخصص های مختلف نسبت به جذب مشارکت شرکت های توانمند اقدام کند.
    خسروی اعلام کرد مناقصه های این شرکت پارسال نسبت به سال 1393، به لحاظ تعداد رشد 20 درصدی داشت و به لحاظ کل مبالغ واگذاری، کاهش حدود ٤٥ درصدی را تجربه کرد.
    وی دلایل این امر را رقابتی بودن مناقصه ها، اخذ قیمت های مناسب تر نسبت به موارد مشابه سال 1393، شرایط ناشی از کاهش قیمت نفت و در نتیجه کاهش نرخ برخی خدمات مورد نیاز و اجرا نشدن برخی مناقصه ها به سبب تامین نشدن بودجه آنها اعلام کرد.
    این مسئول ادامه داد: در سال 1395 با توجه به فضای ایجاد شده و اجرای برجام امیدواریم با تامین بودجه مناسب، شاهد اجرای مناقصه های برنامه ریزی شده شرکت در ارتباط با توسعه و نوسازی تاسیسات و رسیدن به تولید پایدار و افزایش آن در سطح میدان های خلیج فارس باشیم.
    خسروی گفت: به منظور دستیابی به اهداف مدیریت شرکت و به منظور استفاده از توانمندی های داخلی، استفاده از شرکت ها و پیمانکاران داخلی در اولویت قرار دارد و بر این اساس سه دستگاه از دکل های حفاری مشغول به کار در عملیات حفاری دریایی که از شرکت های خارجی اجاره شده بود، با برگزاری مناقصه با شرکت های ایرانی دارای دکل مناسب دریایی جایگزین شده اند.
    شرکت نفت فلات قاره از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران به شمار می رود که در سال 1359 با هدف مدیریت عملیات اکتشاف، توسعه میادین، استخراج و بهره برداری از منابع نفت خام و گاز طبیعی مستقر در منطقه خلیج فارس تاسیس شد.
    منطقه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران شامل همه میدان های نفت و گاز فراساحلی (دریایی) جنوب کشور، به غیر از میدان های پارس شمالی، پارس جنوبی، گلشن و فردوسی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها