عصر خودرو

سکوی میدان نفتی فروزان به جای کره در ایران ساخته می شود

پیش بینی کاهش ۵۰ درصدی هزینه اجرای پروژه های نفتی در پساتحریم

عصر بازار- یک مقام بلندپایه صنعت نفت از نصف شدن هزینه اجرای پروژه در پساتحریم و تداوم فرایند ساخت سکوی میدان نفتی فروزان از کره جنوبی به خرمشهر خبر داد.

پیش بینی کاهش ۵۰ درصدی هزینه اجرای پروژه های نفتی در پساتحریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارتباط مستقیم ایران با شرکت های اروپایی و معتبر در صنعت نفت در دوران تحریم کاهش یافت؛ به گونه ای که بسیاری از شرکت های خارجی طرف قرارداد ناچار شدند همکاری با ایران را متوقف کنند.
    بر این اساس، اجرای بسیاری از پروژه های صنعت نفت به سبب توقف تحویل تجهیزات توسط شرکت های خارجی، متوقف شد که هزینه سنگینی را به شرکت های ایرانی تحمیل کرد.
    شماری از شرکت های ایرانی در دوران تحریم با پرداخت هزینه اضافی به دلالان و واسطه ها، تجهیزات مورد نیاز را تامین می کردند.
    قطع مراودات مالی و بانکی سبب شد شرکت های ایرانی برای پرداخت پول اقلام خریداری شده به سراغ صرافی های بین المللی و واسطه ها بروند که این موضوع نیز هزینه هنگفتی را به شرکت های ایرانی تحمیل می کرد.
    اما با اجرا برجام از دی ماه پارسال به تدریج این محدودیت ها از پیش پای شرکت های ایرانی برداشته شده است و این شرکت ها می توانند به راحتی و از طریق نظام بانکی بین المللی، تعاملات مالی را پیش ببرند.
    بر این اساس، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی از کاهش پنجاه درصدی هزینه های اجرای پروژه ها در پساتحریم خبر داد.
    به گزارش وزارت نفت، «غلامرضا منوچهری» تاکید کرد توقع داریم پس از تحریم ها هزینه پروژه ها نصف شود.
    وی گفت: در زمان تحریم مشکل هایی مانند گران فروشی تجهیزات از سوی شرکت های خارجی به ایران، وجود یک یا دو واسطه یا دلال، قیمت های بالای حمل و هزینه های ناشی از انتقال ارز سبب افزایش قیمت پروژه ها شده بود که انتظار می رود هزینه پروژه ها پس از برداشته شدن محدودیت ها علیه ایران تا نصف میزان پیشین کاهش یابد.
    مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی درباره سکوی 7000 تنی میدان گازی فروزان نیز افزود: قرار است این سکو به منظور ادامه مراحل ساخت از کره جنوبی به یارد خرمشهر منتقل شود.
    میدان نفتی فروزان در خلیج فارس با کشور عربستان سعودی مشترک است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها