عصر خودرو

پیشنهاد بانک مرکزی قرقیزستان برای حذف دلار

عصر بازار- رئیس بانک ملی قرقیزستان ضمن انتقاد از تبدیل ارز داخلی «صوم» به واحد دلار گفت: باید حس وطن‌پرستی در کشور تقویت گردیده تا استفاده از پول ملی همه‌گیر شود.

پیشنهاد بانک مرکزی قرقیزستان برای حذف دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز «تالقون‌بیک عبدغولاف» رئیس بانک ملی قرقیزستان در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن انتقاد از تبدیل  ارز داخلی به واحد پولی دلار در این کشور مردم قرقیزستان را به وطن‌پرستی دعوت کرد و گفت: نباید افراد در داخل کشور ارز داخلی را به واحد خارجی ترجیح داده و «صوم» را به دلار تبدیل کنند تا از این طریق استفاده از پول ملی رایج شود.

    وی افزود: برخی در کشور قرقیزستان زندگی می‌کنند اما امرار معاش در زندگی‌ را با دلار انجام می‌دهند. به کشورهای همسایه نگاه کنید، مردم قزاقستان و روسیه با پولی که مزد کارشان در طول روز است زندگی خود را می‌چرخانند.

    وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی و توجه به دلار برای برخی مردم به اشتباه به موضوعی مهم تبدیل شده است در حالی که میتوان با حذف دلار از معاملات خود به اقتصاد ملی کمک و باعث افزایش ارزش پول ملی شد.

    وی در ادامه گفت: اولین گام در ممنوعیت معاملات دلاری نتایج خوبی داشت اما حذف آن موضوعی زمان بر است.

    این در حالی است که با آمدن بهار نرخ دلار در قرقیزستان سیر نزولی داشته و بانک ملی قرقیزستان برای حمایت ارزش صوم قرقیزی هر 2 هفته ارز دلار را در سطح کشور خریداری می‌کند و براساس آمار، در ماه مارس 79.7 میلیون دلار از بازار ارز خریداری شده است.

    گفتنی است که صوم قرقیزی در بین دیگر واحدهای پولی کشورهای آسیای مرکزی پایدارترین واحد مالی تا کنون بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها