عصر خودرو

کاهش نرخ خدمات نفتی در خلیج‌فارس؛

ایران ۱۵ قرارداد جدید نفتی با خارجی‌ها امضا کرد

عصر بازار- یک مقام مسئول از کاهش نرخ خدمات صنعت نفت در خلیج فارس به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۵ قرارداد جدید نفتی با شرکت‌های خارجی در خلیج فارس امضا شد.

ایران ۱۵ قرارداد جدید نفتی با خارجی‌ها امضا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سلمان خسروی درباره آخرین وضعیت امضای قراردادهای جدید نفتی ایران در منطقه خلیج فارس، گفت: سال گذشته 85 قرارداد جدید به ارزش ارزی و ریالی 640 میلیارد تومان و 700 میلیون یورو در قالب برگزاری 120 مناقصه برای توسعه، حفظ و نگهداشت تولید نفت در حوزه خلیج فارس امضا شده است.

    رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه از این میزان 15 قرارداد با شرکت‌های خارجی به منظور انجام عملیات خاص و بالادستی نفت و گاز در دریا منعقد شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر سال گذشته تعداد مناقصات به لحاظ تعدادی در مقایسه با سال 93 از رشد حدود 20 درصدی برخوردار بوده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه به لحاظ کل مبالغ واگذاری حدود 45 درصد ارزش مناقصات کاهش داشته است، بیان کرد: علت این کاهش را می توان ناشی از رقابتی کردن مناقصات و اخذ قیمت‌های مناسب تر نسبت به موارد مشابه قبلی و شرایط ناشی از کاهش قیمت نفت اعلام کرد.

    وی همچنین از کاهش نرخ برخی خدمات مورد نیاز صنعت نفت در میادین دریایی نفت و گاز ایران در خلیج فارس خبر داد و گفت: علت کاهش نرخ خدمات، سقوط قیمت جهاین نفت خام است.

    خسروی با یادآوری اینکه با فضای ایجاد شده در سال 95 و با اجرایی شدن برجام  پیش بینی می‌شود با تامین بودجه مناسب شاهد اجرایی شدن مناقصات برنامه شده شرکت نفت فلات قاره در ارتباط با توسعه و نوسازی تاسیسات و رسیدن به تولید پایدار و افزایش آن در سطح میادین نفت و گاز خلیج فارس باشیم، تاکید کرد: علاوه بر این سال گذشته، سه دستگاه از دکل‌های حفاری خارجی فعال مشغول به کار در عملیات حفاری دریایی که قبلا توسط  شرکت‌های خارجی انجام می شد با برگزاری مناقصه بین شرکت‌های ایرانی دارای دکل مناسب دریایی جایگزین شده اند.

    وی افزود: بیش از 82 درصد قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های داخلی از طریق برگزاری مناقصه‌های عمومی انجام گرفته و استفاده از خدمات عملیاتی خاص مورد نیاز از شرکت‌های خارجی نیز از طریق برگزاری مناقصات دو مرحله‌ای بوده است.

    به گفته رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره افزایش مشارکت شرکت‌های ایرانی در اخذ خدمات عملیات‌های تخصصی تولید از دریا و احداث تسهیلات سطح‌الارضی و تحت الارضی از مهمترین راهبردها در برگزاری مناقصات بوده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه به زودی مناقصه عمومی انجام خدمات مهندسی تأمین کالا، حفاری و خدمات حفاری برای چاه‌های میدان گازی سلمان به صورت EPD انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این مناقصه فرصت مناسبی برای مشارکت شرکت‌های پیمانکاری عمومی و یا مشارکت پیمانکاران حفاری و مهندسان مشاور تحت الارضی ایرانی برای حضور در این مناقصه خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها