عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

پیش بینی ادامه رونق بورس با حاکم بودن شرایط رکودی بر سایر بازارها

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که کاهش نرخ سود بانکی به نفع بازار سرمایه است گفت: با توجه به شرایط رکودی سایر بازارها و نیز رکود اقتصادی پیش بینی می شود بورس یکی از گزینه های مورد توجه ورود نقدینگی برای سرمایه گذاری باشد.

پیش بینی ادامه رونق بورس با حاکم بودن شرایط رکودی بر سایر بازارها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رضا کریمی فر گفت: خوش‌بینی به بهبود وضعیت اقتصادی در سال 95 به دلیل رسیدن به توافق هسته ای یکی از دلایل اصلی رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکتها در بورس بوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: رشد 20 هزار واحدی شاخص بورس در ماههای پایانی سال گذشته بیشتر تحت تاثیر صنایعی بوده است که بیشترین تاثر را از اجرایی شدن برجام می پذیرند و بر این اساس باید منتظر این بود که در عمل نیز این صنایع در بازده میان مدت از این اتفاق متنفع شوند.
    وی اضافه کرد: جدای از موضوع اجرای برجام و رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای مواردی چون رشد جهانی قیمت سنگ‌آهن و فولاد، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش نقدینگی در راستای بهبود شرایط اقتصاد دولت و فروش نفت موجب رشد شاخص و قیمتها در بورس شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که رشد شاخص و قیمتها در بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت: در حال حاضر یکی از مقاومتهای پیش روی شاخص بورس کانال 81 هزار واحد است، بعلاوه این که در مجموع باید بر این نکته تاکید کرد که رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه تا جایی توجیه‌پذیر است که فاصله زیادی از ارزش ذاتی خود نگیرد.
    وی ادامه داد: با توجه به شرایط رکودی سایر بازارها و نیز رکود اقتصادی پیش بینی می شود بورس یکی از گزینه های مورد توجه ورود نقدینگی برای سرمایه گذاری باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور بنظر می رسد وضعیت نقدینگی دولت در سال جدید بهبود پیدا کند گفت: این موضوع در کنار کاهش نرخ سود بانکی می توان برای بازار سهام شرایط بهتری فراهم کند.
    وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بورس نیز اذعان داشت: کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب خروج سرمایه‌ افراد از بانک ها شده، که جذب بخشی از این سرمایه‌ها به بورس دور از انتظار نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو