عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد؛

شرکت های خارجی نفتکش های ایران رااجاره می کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از استقبال بانک‎ ها و موسسه های مالی خارجی برای از سرگیری همکاری با ایران خبر داد و گفت: برای توسعه ناوگان نفتکش ایران، ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می شود.

شرکت های خارجی نفتکش های ایران رااجاره می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا است که در سال های تحریم، با محدودیت های گسترده ای مواجه بود به گونه ای که حتی بیمه های بین المللی از بیمه کردن نفتکش های ایران خودداری می کردند.
    بسیاری از بنادر دنیا از جمله بنادر اروپایی ورود نفتکش های ایرانی را محدود کرده بودند و امکان پهلوگیری نفتکش های ایرانی در آنها وجود نداشت. با لغو تحریم ها از دی ماه سال گذشته، ممنوعیت تردد نفتکش های ایرانی برطرف شد و کشتی های ایرانی در صورت برخورداری از بیمه های بین المللی و معتبر می توانند در همه بنادر تردد کنند.
    هم اکنون نه تنها نفتکش های ایرانی می توانند در صورت برخورداری از پوشش بیمه ای مناسب در بنادر مختلف تردد کنند، بلکه شرکت های بین المللی نیز به سراغ ایران آمده و نفتکش های ایرانی را اجاره کرده اند.
    علی‎اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت، این شرکت نخستین شرکت کشتیرانی کشور است که توانست کشتی‎های ناوگان خود را پس از لغو تحریم‎ها به شرکت‎های خارجی اجاره دهد.
    صفایی به نامگذاری سال 95 به سال ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ' اشاره کرد و افزود: با اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و با تدابیر و اقدام های دولت، امسال، سال رونق اقتصاد و بخش دریایی کشور خواهد بود.
    وی به توجه شرکت‎های خارجی به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران، نخستین شرکت در کشور است که در روز اول برجام موفق به حل و فصل کردن مشکلات مربوط به دریافت فایناس از بانک‎های خارجی شد.
    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید به لزوم حفظ دستاوردهای تحریم، اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‎ها، اکنون نوبت ماست که از این فرصت استفاده کرده و تمام تلاش‎های خود را برای به بار نشستن دستاوردهای دولت و رشد و توسعه کشور به کار گیریم.
    صفایی به برنامه پنج ساله شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه استراتژیک شرکت ملی نفتکش، برنامه های توسعه و جذب سرمایه گذاری مشخص می شود.
    هم اکنون مذاکره هایی میان ایران و شرکت های بیمه بین المللی برای پوشش بیمه ای نفتکش های ایرانی در حال انجام است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها