عصر خودرو

سرمایه داران از اروپا فرار می کنند

عصر بازار- تارنمای روزنامه بلژیکی «نیو یوروپ» در گزارشی پیرامون مهاجرت سرمایه داران از کشورهای مختلف نوشت: فرانسه در صدر کشورهایی اروپایی قرار دارد که شاهد فرار سرمایه داران هستند.

سرمایه داران از اروپا فرار می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این روزنامه بلژیکی افزوده است: سال 2015 تنها در پاریس هفت هزار سرمایه دار که شش درصد سرمایه داران فرانسوی را تشکیل می دادند، به خارج مهاجرت کردند و کارشناسان معتقدند، یکی از دلایل این مهاجرت، تنش میان مسلمانان و مسیحیان به خصوص در مناطق شهری می باشد.
    این گزارش را سازمان 'ثروت جهانی نوین' (New World Wealth) منتشر کرده که اطلاعات ثروت کشورهای جهان را ارائه می دهد.
    این سازمان اعلام کرد که سال گذشته ثروتمندان بسیاری از اروپا مهاجرت کردند. پاریس در رتبه نخست، رم با پنج هزار و آتن با دو هزار مهاجرت سرمایه دار، بین پنج شهر اول قرار دارد. افزون بر این کشورهای جنوب اروپا مانند ایتالیا، یونان و اسپانیا نیز شاهد مهاجرت بالای سرمایه داران طی چند سال گذشته هستند که پیش بینی می شود، این روند در سال های آتی ادامه یابد.
    کارشناسان امور مهاجرت، رکود و فقدان فرصت های اقتصادی و بحران مهاجرت را دلایل اصلی فرار سرمایه داران می دانند.
    کارشناسان همچنین هشدار می دهند که دیگر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، بلژیک، آلمان و سوئد که شاهد 'بروز تنش های دینی هستند' نیز دچار چنین روندی خواهند شد.
    در فهرست سازمان ثروت جهانی نوین؛ پس از فرانسه، چین، ایتالیا، هند، یونان، روسیه، اسپانیا و برزیل در رتبه های دوم تا هشتم قرار دارند. اما کارشناسان می گویند که مهاجرت سرمایه داران از چین و هند موضوع مهمی نیست، زیرا «شمار سرمایه دارانی که در این کشورها پا به عرصه اقتصاد می گذارند از تعداد سرمایه دارانی که مهاجرت می کنند بیشتر است».
    از سوی دیگر، فساد زیاد و اوضاع نابسامان اقتصادی روسیه و برزیل همانند سال 2014 عامل اصلی مهاجرت سرمایه داران از این دو کشور اعلام شده ست.
    در این گزارش آمده است: حال که مبدأ مهاجرت سرمایه داران مشخص شد، مقصد آنان چه کشورهایی است؟ استرالیا با جذب هشت هزار و آمریکا با حذب هفت هزار سرمایه دار در رتبه های اول و دوم قرار دادند.
    کانادا، فلسطین اشغالی، امارات متحده عربی و زلاندنو نیز به ترتیب پذیرای بیشترین سرمایه داران مهاجر هستند.
    بر اساس این گزارش، مهاجرت سرمایه داران به هر علتی که باشد نشانه بسیار بدی است. دلیل نخست اینکه، این گروه از مردم بر خلاف شهروندان طبقه متوسط پیشگام مهاجران می باشند و این نشانه وقوع تحولات منفی در کشور می باشد.
    دومین دلیل این است که هنگام مهاجرت، سرمایه داران نقدینگی فراوانی را خارج می کنند که تاثیری منفی بر ارز، بورس و املاک کشور دارد و دلیل آخر اینکه سرمایه داران افراد بسیاری را به کار می گمارند و مهاجرت آنان موجب افزایش بیکاری می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها